• miranda94

Kan jag verkligen vara gravid?

Hej!

Går runt och undrar om jag verkligen kan vara gravid..

Jag har PCO, mensen kommer 1-3 gånger per år och fått bekräftat att jag behöver pergotime för att kunna bli gravid.

Vi har tid i januari för utredning.

Men jag började äta rosenrot (maxdosering) och fick ägglossning fyra dagar senare.

Vi hade sex, gjorde svin ont och efter det var allt som vanligt.

Detta skedde för 9 dagar sedan.

Nu mår jag små illa hela dagar, ibland blir det lite extra mycket och känner att jag ska spy.

Har svin ont i ländryggen, det pulserar smärta och trycker som en molande värk.

Min vänstra äggstock gör ont och det spänner till i tjejmagen.

Jag har testat varje dag i fyra dagar men det visar negativt. Det känns ändå tidigt och testa nu men man blir så nyfiken!

Kan jag vara gravid och redan små känna symptom?

Kan inte direkt vänta till mens då jag inte vet när jag egentligen ska ha mens.

Testerna är från graviditetskollen.

• Svar på tråden Kan jag verkligen vara gravid?
  • Erla

Tyvärr har jag hört att graviditetskollens test är otroligt sega på att visa plus. Måste också säga att det inte finns så mycket annat att göra än att testa eller vänta. Oftast får man inte plus före bim vilket räknas som ca 14 dagar efter äl. Du är alltså troligen väldigt tidigt ute.

• Guardiaaan

Jag och min sambo försökte i 10 månader (jag har endometerios) men ingenting, började då med rosenrot och tro det eller ej men nu är jag gravid i vecka 8 :) det är fullt möjligt att du är gravid! Vänta en vecka och testa med digitalt test :)

• miranda94
    Erla skrev 2016-12-13 16:39:03 följande:

Tyvärr har jag hört att graviditetskollens test är otroligt sega på att visa plus. Måste också säga att det inte finns så mycket annat att göra än att testa eller vänta. Oftast får man inte plus före bim vilket räknas som ca 14 dagar efter äl. Du är alltså troligen väldigt tidigt ute.

Det har jag också hört så börjar bli fundersam på testerna!

14 dagar efter äl så då bör jag testa mig 14 dagar efter äl dagen eller 14 dagar efter sista äl symptom?

Tack för svar
  • miranda94
    The one in Blue skrev 2016-12-13 16:40:04 följande:

Om du hade ÄL infaller mensen ca 14 dagar senare.

Tack för svar!

Får jag hålla mig i några dagar till då!
  • miranda94
    Guardiaaan skrev 2016-12-13 16:40:08 följande:

Jag och min sambo försökte i 10 månader (jag har endometerios) men ingenting, började då med rosenrot och tro det eller ej men nu är jag gravid i vecka 8 :) det är fullt möjligt att du är gravid! Vänta en vecka och testa med digitalt test :)

Hur många rosenrot försök gjorde du :)?

Vi gjorde bara ett försök därför blir man lite skeptiskt till att det verkligen kan ha funkat!

Har även små illamående som kommer och går men kan man verkligen redan ha symptom?

Känns också konstigt :/

Vad kul, stort grattis till er!! :)
  • Erla
    miranda94 skrev 2016-12-13 16:59:12 följande:

Det har jag också hört så börjar bli fundersam på testerna!

14 dagar efter äl så då bör jag testa mig 14 dagar efter äl dagen eller 14 dagar efter sista äl symptom?

Tack för svar

Från äl-dagen :)
  • miranda94
    Erla skrev 2016-12-13 17:12:17 följande:
    Från äl-dagen :)
    tack då vet jag =)! 
  • Guardiaaan
    miranda94 skrev 2016-12-13 17:01:10 följande:

Hur många rosenrot försök gjorde du :)?

Vi gjorde bara ett försök därför blir man lite skeptiskt till att det verkligen kan ha funkat!

Har även små illamående som kommer och går men kan man verkligen redan ha symptom?

Känns också konstigt :/

Vad kul, stort grattis till er!! :)

Haha hör och häpna! Ett försök :D tog sig på första! Fick som du motvärk och hugg fast på höger sida! (De håller fortfarande i sig men inte alls på samma vis som första veckorna)

Lyssnade på en podd om just tidiga symptomer så sent som igår och där sa barnmorskan att det kan man absolut :), men är ovanligt.

Jag fick symptom tidigt också men ignorerade det med "Nae det finns inte en chans, det har INTE tagit sig redan"

Sen när jag väl plussade var plusset nästan osynligt! Trots att det var på bim dagen :) så ge inte upp!

Håller tummarna för dig!!
  • miranda94
    Guardiaaan skrev 2016-12-13 23:13:00 följande:
    Haha hör och häpna! Ett försök :D tog sig på första! Fick som du motvärk och hugg fast på höger sida! (De håller fortfarande i sig men inte alls på samma vis som första veckorna)

Lyssnade på en podd om just tidiga symptomer så sent som igår och där sa barnmorskan att det kan man absolut :), men är ovanligt.

Jag fick symptom tidigt också men ignorerade det med "Nae det finns inte en chans, det har INTE tagit sig redan"

Sen när jag väl plussade var plusset nästan osynligt! Trots att det var på bim dagen :) så ge inte upp!

Håller tummarna för dig!!

åh vad spännande du ger mig hopp!! 

Hade du också smärtor i ländryggen? Känns som att smärtorna är som värst på natten =( 

Det känns precis som mens smärtor, men lite mer intensiva. 

Illamåendet har inte blivit bättre idag kan jag säga dig :/ Tog ett grav test idag igen (jätte onödigt men kunde verkligen inte hålla mig) fortfarande negativt. Har dock en stark känsla av att jag är gravid men får stå ut och vänta lite till!

• Guardiaaan
    miranda94 skrev 2016-12-14 23:09:10 följande:

åh vad spännande du ger mig hopp!! 

Hade du också smärtor i ländryggen? Känns som att smärtorna är som värst på natten =( 

Det känns precis som mens smärtor, men lite mer intensiva. 

Illamåendet har inte blivit bättre idag kan jag säga dig :/ Tog ett grav test idag igen (jätte onödigt men kunde verkligen inte hålla mig) fortfarande negativt. Har dock en stark känsla av att jag är gravid men får stå ut och vänta lite till!

Ja det hade jag! EXTREMA smärtor, kunde knappt sova om nätterna i början!

Åh okej :/ men försök vänta lite till och fortsätt testa om nån vecka.
  • miranda94
    Guardiaaan skrev 2016-12-15 10:42:53 följande:
    Ja det hade jag! EXTREMA smärtor, kunde knappt sova om nätterna i början!

Åh okej :/ men försök vänta lite till och fortsätt testa om nån vecka.

oj där ser man! 

Nu känner man sig lite blåst för smärtan är inte lika ihärdig som det var igår, det har släppt en del så man är rädd att det var tillfällig symptom! 

Svar på tråden Kan jag verkligen vara gravid?