• Anonym (mycketpengar)

Försäkringspengar vid ringa sexuellt ofredande?

Om en man frågar "vill du knulla" till en 12 årig flicka och sedan går iväg för att senare gripas av polis och dömas av domstolen, vad kan denna flicka då få ut i försäkringspengar som mest? Och vad kan hon få ut i skadestånd? Elr är skadestånd och försäkringspengar samma sak? 

Hur mycket får man för sexuellt ofredande?

• Svar på tråden Försäkringspengar vid ringa sexuellt ofredande?
  • Anonym (mycketpengar)

Vad tror ni man får ut i försäkring?
    5 000 kr? 50 000 kr?

• Anonym (Dollar grin)

Cash is king!

• Anonym (Nej)

500kr från brottsoffer fonden!

• Anonym (Nicke Nyfiken)

Jag gissar på max 5000. Men du kan ringa brottsoffermyndigheten och få tips om vad som är skäligt att yrka på för belopp.

• Anonym (-)

0kr
    Chansen att en sådan sak tas upp i domstol ligger på minusskalan.

• Anonym (Va???)

Vad man får ut på en försäkring beror givetvis på vad man har för försäkring.
    Jag tror inte att det finns någon försäkring som täcker situationen du beskriver dock, och jag tror inte heller man kan få ett skadestånd.
    Kan ni bevisa att flickan lidit svår skada av det inträffade?
    För mig låter det inte som något särskilt allvarligt, men det beror ju på om hon kände sig hotad eller inte.
    Har han "bara" blivit dömd för ett ringa brott tror jag inte att man kan få skadestånd.
    Kanske brottsofferjouren, men det kräver nog också att det finns en svår skada på något sätt. 

Om det inte hände i USA förstås, då kan man få vad som helst för vad som helst bara man har en bra advokat...

Varför tycker du att hon ska ha skadestånd?

• Dixie

Ja det beror ju givetvis på vilken försäkring flickan har och dess vilkor.

• Anonym (mycketpengar)

Har en kompis som känner en som var med om detta som 12-åring och sa att hon fått 20 000. Tyckte själv det lät mycket så ville bara få bekräftat om det antagligen är en lögn jag har hört

• Anonym (mycketpengar)

Tror ni det kan stämma med 20 000?

• Anonym (-)
    Anonym (mycketpengar) skrev 2016-12-16 13:16:51 följande:
    Vid det beloppet har mycket, MYCKET allvarligare saker hänt än lite sexuellt ofredande.  Troligen är det så att du bara hört delar av sanningen men att de tiger om annat. Kanske för att skydda barnet. Domar är officiella handlingar tex.
    Googla så inser du att ev ersättningar för brottsoffer är rikgtigt låga.
  • Anonym (toby)
    Anonym (mycketpengar) skrev 2016-12-16 13:16:51 följande:

Inte en chans !

Svar på tråden Försäkringspengar vid ringa sexuellt ofredande?