• Anonym (JesS)

När/hur ska man orka?

Sen ett par dagar tillbaka så har min sambo börjat klaga lite på vårat kärleksliv. Mest på att jag är dålig på att visa kärlek. Att han är den enda som tar insiativ till att pussas, kramas, sex osv.

Vi har barn på ett halvår som jag går hemma med, dag ut o dag in natt ut och natt in.

Jag är så trött och matt så jag skulle kunna tjuta. Har även varit sjuk i drygt 6 veckor. Varit frisk i 2 nu

Visst han hjälper till när han kan. Men jag har så många många fler timmar om dygnet.

Jag orkar INTE ha sex, jag vill vara för mig själv ibland om jag får chansen..

Jag blir samtidigt orolig för att han ska vara otrogen eller nåt, det har han varit i tidigare förhållanden när tjejen varit för tråkig.

Jag vet inte vad jag ska göra. Det känns som att kärleken dör, han visar mig massor kärlek o säger att han äskar mig osv. Men han vill även få sån kärlek tillbaka (såklart) o jag säger att jag älskar honom vilket jag gör! O det vet han. Men jag orkar inte med allt som var innan vi fick barn.

Det är helt omöjligt!

• Svar på tråden När/hur ska man orka?
  • Tom Araya
    Anonym (JesS) skrev 2016-12-16 23:44:08 följande:

Sen ett par dagar tillbaka så har min sambo börjat klaga lite på vårat kärleksliv. Mest på att jag är dålig på att visa kärlek. Att han är den enda som tar insiativ till att pussas, kramas, sex osv.

Vi har barn på ett halvår som jag går hemma med, dag ut o dag in natt ut och natt in.

Jag är så trött och matt så jag skulle kunna tjuta. Har även varit sjuk i drygt 6 veckor. Varit frisk i 2 nu

Visst han hjälper till när han kan. Men jag har så många många fler timmar om dygnet.

Jag orkar INTE ha sex, jag vill vara för mig själv ibland om jag får chansen..

Jag blir samtidigt orolig för att han ska vara otrogen eller nåt, det har han varit i tidigare förhållanden när tjejen varit för tråkig.

Jag vet inte vad jag ska göra. Det känns som att kärleken dör, han visar mig massor kärlek o säger att han äskar mig osv. Men han vill även få sån kärlek tillbaka (såklart) o jag säger att jag älskar honom vilket jag gör! O det vet han. Men jag orkar inte med allt som var innan vi fick barn.

Det är helt omöjligt!

Ert läge liknar vårt här, med det undantaget att vi har sex. Inte varje dag, men 2, 3, 4 gånger i veckan i alla fall. Eftersom jag vet att hon har stor lust så låter jag henne ibland bara ligga på rygg och ta emot oralsex om hon inte har ork till annat. Ibland ger hon mig samma behandling tillbaka och ibland blir det samlag, oftast då inte särskilt uttdragna utan de är över på 5-10 minuter, totalt kanske 20-30 minuter med smek och oralsex före och efter. Vi får till det på kvällen när barnen lagt sig. Även om orken tryter ibland så blir lusten ibland allt för stor för att tränga undan den och man sover fantastiskt gott på en stunds sex, i synnerhet om det resulterat i orgasm.
    Är vi någon gång barnfria, om så än för bara några timar kan vi ta tid på oss att snuska till det lite extra, knulla i soffan eller på köksbordet.
    Vi pussas och kramas mycket även när vi inte kan ha sex, det är viktigt för oss.
    Visst är tid och ork mer begränsat, men man försöker ändå ha lite av en vuxens roande och avslappnande aktiviteter om man känner behov av det.

Jag får intrycket av att det inte bara är sex han saknar, utan även annan fysisk närhet. Hur mycket ger du av det?
  • Carambolan

När ska han vara föräldraledig? Jag blev också alldeles mör och trött och ensamhetstörstande av att gå hemma med barnen på heltid. För oss funkade det mycket bättre när vi båda var hemma på halvtid istället så att båda fick ha både vuxenlivet och barnlivet i lagom stora doser. Ett stort lyft för både humöret och samlivet.

Svar på tråden När/hur ska man orka?