• h019

Känner mig arg/lättretlig nästan hela tiden. Varför?

Det har varit ett skitår och mycket negativt har hänt. Jag är inte ledsen utan mer arg och lättretlig. Nästan varje dag i princip. Försöker inte tänka på allt men jag känner att det går ut över mina närmsta. Vad ska jag göra? Kan liksom inte styra det.

• Svar på tråden Känner mig arg/lättretlig nästan hela tiden. Varför?
  • Anonym (Jag också)

Känner så igen mig. Har haft ett tufft år också med en del motgångar. Har inget tålamod alls med mina barn och min man. Hoppas någon har bra tips.

• Anonym (Qwerty)

Att man inte kan styra och kontrollera irritationen är bara bull shit. Man kan välja vad man känner genom att styra tankarna. Tänk positiva tankar, när man "fastnar" i en ond spiral stannar man upp, pausar och anstränger sig för att hitta positiva delar i livet.

• Nizon
    h019 skrev 2016-12-17 19:05:33 följande:

Det har varit ett skitår och mycket negativt har hänt. Jag är inte ledsen utan mer arg och lättretlig. Nästan varje dag i princip. Försöker inte tänka på allt men jag känner att det går ut över mina närmsta. Vad ska jag göra? Kan liksom inte styra det.

Kan det vara så att du behöver få något form av avslut, på några av dem negativa sakerna som har hänt, så du helt enkelt kan släpp de och gå vidare? För jag vet ju inte vad som har hänt, men ibland om man inte tar tag i vissa saker i ens liv, så blir man som en tickande bomb som exploderar som oftast går ut på sina nära och kära. 

• alexias mamma

Känner igen mig exakt. Minsta motgång får mig att vilja skrika och slåss. Gör ju inget av det utan brukar bli att jag håller allt inom mig tills det rinner över typ 1-2 ggr/vecka, då skriker jag bara rätt ut typ.

Har inga tips alls då jag själv kämpar med detta.

• Anonym (S)
    alexias mamma skrev 2016-12-17 20:58:10 följande:

Känner igen mig exakt. Minsta motgång får mig att vilja skrika och slåss. Gör ju inget av det utan brukar bli att jag håller allt inom mig tills det rinner över typ 1-2 ggr/vecka, då skriker jag bara rätt ut typ.

Har inga tips alls då jag själv kämpar med detta.

Det är såååååå jobbigt! :(
Svar på tråden Känner mig arg/lättretlig nästan hela tiden. Varför?