mammalovis skrev 2016-12-20 22:02:50 följande:
Hon duschar inte varje dag, har aldrig gjort mer än när hon haft magsjuka och kräkts ner sig, men det anser jag vara normalt. Utan en gång på helgen samt vid simning och idrott som råkar sammanfalla dagarna efter varandra..
Så du tycker det är okej att barnet ser ut som en rishög i huvudet och sedan inte vill borsta håret för det är så jobbigt när hon kommer hit, då tror åtminstone jag att hon mår bättre av att t o m kunna tvätta håret hos pappa och det är lättare att reda ut. Eller ska jag också skita i att borsta det och hänvisa till att pappan gör så?
Hans problem har funnits i många år, men det är ju säkert bra att pappa skiter i alla normala rutiner bara för att han har henne så lite tid. Tycker du att det är lika okej om han skiter i det i hälften av hennes dagar om vi får varannan vecka? Jag tycker det är än viktigare att borsta tänderna godisdagar ... laga hål i tänderna är knappast kul, tycker jag.
Han har klippt en del av håret superkort för han inte hållit koll på henne och hon rullade in hans kam i håret. Hon såg förjävlig ut i håret i flera månader, då det var omöjligt att åtgärda. Till henne ägde han inte ens en borste. Hon fick sova i resesäng för bebisar fram till 5 års ålder.
Vi har behövt utredas av soc för att han sket i att meddela förskolan när han skulle hämta henne. Jag blev uppringd min första dag på jobbet och fick lämna kollegan i sticket med 10 brukare att lägga för att hon inte skulle hämtas av socialtjänstjouren. Han hade åkt till lilla mamma då han mådde lite dåligt. Hans egen mamma gjorde anmälan först. Hon har fått åka 20 mil och reda upp situationen, då han inte fixade det.
Umgänget har fått anpassas efter att han skaffat ny flickvän fast det hetat att han skulle jobbat. Han har hävdat att jag våldtagit honom, så hon blev till, fast vi försökte i 4 månader. Han har stulit hennes sparpengar upprepade gånger och fortfarande inte lämnat tillbaks allt. Fråga mig inte hur många gånger han svikit henne, både vid umgängen och uppträdanden och jag fått frågan varför han inte kommer och fått trösta henne. Han har ALDRIG sett ett enda uppträdande hon gjort. Så listan över hans "fina" egenskaper är lång, så allt kommer säkert funka jättebra. Vi får dra det tunga lasset och han kör glidarstilen där han slipper allt. Tösen får ta alla frågor varför saker inte är med, kul för henne, med en vuxen som inte bryr sig.
Efter nyår får han skicka med ALLA kläder för att umgänget ens ska äga rum, jag är grymt trött på att han gör om sina tillkortakommanden till mina problem. Han påstår att jag använder henne emoty honom, när han inte vill förstå att han sårar henne när han väljer bort det hon gör. Han skryter över hur god medkänsla han har, när han inte ens förstår sin egen dotters känslor.
Det skulle inte förvåna mig om han bryter med henne några månader igen som han gjort ett antal gånger förr. Han lovar guld och gröna skogar som aldrig hålls, men visst är det fint att han vill leka pappa och undvika ansvar.
Som jag redan skrivit så behöver man naturligtvis ta tag i det om barnet far illa.
Jag ifrågasätter bara hur det kan hända så mkt på ett enda dygn varannan vecka? Du har nämligen inte skrivit att han någonsin har henne mer än en natt....
Om man inte klarar av att sköta barnets hår är det bättre att klippa det i en mer lättskött frisyr. Jo, jag tycker att långt hår skall borstas varje dag, och helst flätas under natten för att undvika tovor. Varje gång min bonus kom till oss (innan hon blev tillräckligt stor för att reda ut det själv) var ngt av det första jag gjorde att långsamt reda ut varenda tova i håret. Det blir en del när mamma inte borstat på två veckor men ändå vill att barnet skall ha långt hår. eller egentligen inte orkade ta fighten med att klippa.. eller borsta. eller sätta upp håret. Nej, det var inte kul men jag tyckte inte att vi skulle sjunka till sandlådenivån du föreslår. Varför ska man själv ignorera sånt för att den andra föräldern inte har samma preferenser? Du attackerar mig på samma sätt som du verkar attackera pappan.Jag är inte han och jag har ALDRIG sagt att han gör rätt.. Det enda jag ifrågasatt är småsaker och påpekat att man normalt inte behöver byta kläder varje dag eller duscha varje dag. Hur du får det till att jag anser det ok att missköta sitt barn får du svara på själv. Men sluta lägg ord i min mun..
jag klippte tillslut bonus hår förresten. Vi kollade av med mamman först, pratade med dottern och klippte av håret i en snygg lätthanterlig frisyr.
Tandborstning har jag aldrig sagt att man bör hoppa över på lördagar.. Men å andra sidan tror jag inte det är hela världen om det görs ibland. Däremot så måste det naturligtvis skötas om det skulle bli vv. Liksom allt annat vardagligt man ofta kan hoppa över på helgen. Och återigen, far barnet illa så måste ngt göras åt saken.
Det du skriver om nu visar helt andra problem än vad du återgav i trådstarten. HUR tycker du att jag - eller ngn annan - skall veta om att det ligger mycket mer bakom än det du skrivit i TS när vi lämnar våra svar?
Om du ställer in umgänget pga av att han glömmer skicka med rätt strumpor, rätt t-shirt eller rätt trosor osv riskerar du att bli av med boendet om han stämmer dig. Just DET är liksom inte skäl nog att shindra umgänge. Annat du beskriver kan vara det (som sagt, om barnet far illa) men uteblivna kläder är det inte. Än en gång. SLUTA skicka med extra kläder. Åker hon i något så kommer hon hem i något. Eller skickar han hem henne naken?