Grönsaker på julbordet
Vilka grönsaker ställer ni fram på julbordet?
Förutom såklart potatis och rödbetssallad (Ja, jag vet att det är rotfrukter) blir det:
Rödkål
Brysselkål
Grönkålschips
Vad kan mer bjuda på?
Vilka grönsaker ställer ni fram på julbordet?
Förutom såklart potatis och rödbetssallad (Ja, jag vet att det är rotfrukter) blir det:
Rödkål
Brysselkål
Grönkålschips
Vad kan mer bjuda på?
Jag funderar på att göra en sallad på rödkål och ruccola med citron/apelsin + honung som dressing och valnötter på. Kanske granatäpple?
Vad tror ni om det?
Tack för tydligheten mot oss som knappt kan räkna...
Följer
Halländsk grönkål
Brunkål
Janson utan fisk
coleslaw
rödbetssallad
Halländsk grönkål
Brunkål
Janson utan fisk
coleslaw
rödbetssallad
Tack för tydligheten mot oss som knappt kan räkna...Honungsrostade palsternackor och morötter. Mums!
Halländsk grönkål! Stek i smör, karamellisera med sirap och stuva till med grädde.
Vi brukar ha coleslaw på julbordet, uppfriskande och gott till det mesta!
Morotslåda och kålrotslåda hör till det finländska julbordet. De är goda alternativ om man vill ha mer grönsaker och rotfrukter istället för kött, men inte om man vill ha ett lätt alternativ, för morotslådan innehåller både grädde och sirap. Men så är det också mycket gott. :)
Jag kan tycka julmaten blir lite mastig, så hemma brukar jag ta fram coctailtomater, vindruvor, physalis och skivad carambole som smakbrytare.
Vi kommer ha kokta rödbetor med ädelost samt långkål (förvälld grönkål fräst och sedan ihopkockad med grädde och kryddor).