• Loli83

BF augusti 2017

Är det någon mer som väntar sitt första barn i augusti 2017?

Jag plussade för drygt 1 vecka sedan!

Skräckblandad förtjusning!

• Svar på tråden BF augusti 2017
  • sandrews85

Jag hoppar gärna in här också :)

Fick vårt + i lördags, efter 5 års försök :)

Ska på Inskrivning redan imorgon, jättenervös!

• Lisi8
    HappyHome skrev 2016-12-19 11:24:18 följande:

Tar hand om sig själv kanske och ser till att sambon gör detsamma? ;)

Det är nog vad jag tänkt göra. :)

Man känner sig ganska rådvill faktiskt. Så glad att jag hann sätta i mig ett sista julbord igår (åt dock inte korv eller gravad lax) men nån rökt lax och lite annat som man ska vara försiktig med. Idag hade jag inte kunnat det efter att jag plussat utan dåligt samvete.

Det värsta är att jag är hur sugen som helst på julbord, hela tiden!! Haha

Har du några cravings? :)

Ja, det har du rätt i! Ska verkligen pyssla om mig själv nu.

Jag är också supersugen på julbord, gör inte saken bättre att jag jobbar med catering heller! ????

Läste igår att gravad och rökt lax var ok om den var nyförpackad? (Har ju möjligheten att få väldigt bra datum via jobbet) men nu bli jag nojjig.

Var på kalas tidigare i veckan innan jag ens visste att jag var gravid men klarade inte av att dricka bubblet vi fick som välkomstdrink då jag hade en känsla av att något var på gång. Så jag smygbytte glas med maken när hans var tomt. Sedan drack jag vatten till maten!

Apelsiner har jag varit väldigt förtjust i i några veckor, var maken som konstaterade det och tyckte jag skulle göra ett grav.test!

Du då? Några cravings förutom julbord? ????
  • Loli83

Jag har illamående med men inte så farligt!

Inga cravings än!

Jag bor i Göteborg.

Svårt det här med vad man skall välja för barnmorska!!

• Lisi8
    sandrews85 skrev 2016-12-19 11:27:28 följande:

Men vad roligt!!! Stort grattis!!

Jag har inte ringt någon än... När bör man skriva in sig?
  • Loli83
    sandrews85 skrev 2016-12-19 11:27:28 följande:

Stort grattis till er!! 5 år, jag som tyckte 6 månader var länge!
  • sandrews85
    Lisi8 skrev 2016-12-19 12:10:57 följande:

Men vad roligt!!! Stort grattis!!

Jag har inte ringt någon än... När bör man skriva in sig?

Har ingen aning om när man ska ringa, haha, men jag hängde på telefonen imorse :D
  • sandrews85
    Loli83 skrev 2016-12-19 12:13:09 följande:

Stort grattis till er!! 5 år, jag som tyckte 6 månader var länge!

Ja 5 år är ingen höjdare :)

Vi är inskrivna för utredning men jag hoppas ju på att vi slipper det nu :)
  • Madfih072

Hej!

Vill gärna vara med här. Väntar andra barnet och det tog sig på sjätte försöket. Bf 21/8 är i slutet av vecka 5  och har inga symtom alls förutom kanske något kissnödigare. Därför är jag liksom Mariama orolig för MA. Hoppas så att det lever någon i magen...

• greatbigworld
    Madfih072 skrev 2016-12-19 12:32:22 följande:

Hej!

Vill gärna vara med här. Väntar andra barnet och det tog sig på sjätte försöket. Bf 21/8 är i slutet av vecka 5  och har inga symtom alls förutom kanske något kissnödigare. Därför är jag liksom Mariama orolig för MA. Hoppas så att det lever någon i magen...

V 5(4+1) här, Jag har inte heller några riktiga symptom... ev att jag känner mig lite tröttare och har någon känsla i tjejmagen men annars så känner jag mig väldigt o-gravid så att säga...
  • Madfih072
    greatbigworld skrev 2016-12-19 12:35:45 följande:
    V 5(4+1) här, Jag har inte heller några riktiga symptom... ev att jag känner mig lite tröttare och har någon känsla i tjejmagen men annars så känner jag mig väldigt o-gravid så att säga...
    Åh vad skönt att höra att det finns fler som jag! Hoppas hoppas att vi bara har tur och att det bakas friska bebisar därinne =)
  • greatbigworld
    Madfih072 skrev 2016-12-19 12:46:31 följande:
    Åh vad skönt att höra att det finns fler som jag! Hoppas hoppas att vi bara har tur och att det bakas friska bebisar därinne =)
    Verkligen! Har du ringt mvc? Jag ringde idag och fick tid den 30de dec :) spännande!
  • Madfih072
    greatbigworld skrev 2016-12-19 13:04:05 följande:
    Verkligen! Har du ringt mvc? Jag ringde idag och fick tid den 30de dec :) spännande!
    Ska dit på onsdag =)

Hoppas att det kommer att gå bra!
  • HappyHome
    Lisi8 skrev 2016-12-19 11:36:15 följande:
    Ja, det har du rätt i! Ska verkligen pyssla om mig själv nu.

Jag är också supersugen på julbord, gör inte saken bättre att jag jobbar med catering heller! ????

Läste igår att gravad och rökt lax var ok om den var nyförpackad? (Har ju möjligheten att få väldigt bra datum via jobbet) men nu bli jag nojjig.

Var på kalas tidigare i veckan innan jag ens visste att jag var gravid men klarade inte av att dricka bubblet vi fick som välkomstdrink då jag hade en känsla av att något var på gång. Så jag smygbytte glas med maken när hans var tomt. Sedan drack jag vatten till maten!

Apelsiner har jag varit väldigt förtjust i i några veckor, var maken som konstaterade det och tyckte jag skulle göra ett grav.test!

Du då? Några cravings förutom julbord? ????
    Jag hade seriöst aldrig klarat av att jobba med catering som gravid, skulle antagligen äta ihjäl mig! HahaSkäms

Ringde precis sambon som snart kommer åka hem från sin kvällsaktivitet och bad han köra förbi McDonalds för att köpa chicken wings (han bara skrattade med all rätt Glad). Var egentligen sugen på drum sticks (vet knappt om jag ens ätit dem någon gång innan) men hittade inte dem någonstans såhär sent.
    Annars har jag börjat bli väldigt sugen på amerikanska pannkakor med sirap. Dock inte ätit några än men funderar seriöst på att köpa mig en stekpanna för dessa. Haha, så konstig man kan bli!!

Känns ju riktigt vettigt att bli sugen på apelsiner, nästan så man blir avundsjuk! Nyttigare och "fräschare" mat.

Haha, smart värre att byta glas! Skrattande
    Jag och sambon kommer ha nyårsfesten i år och funderar på hur jag ska kunna mörka mina alkoholfria val. Kan ju inte ens skylla på att jag måste köra hem.
    Har du något tips?
  • Madfih072

#11 Idag 05:58

Nojjig i min brist på symtom tog jag idag ett nytt test för att se om veckorna utvecklats från 1-2 till 2-3. Vilket det hade! Det måste man väl ändå se som positivt? :)

• Vesslan25
    HappyHome skrev 2016-12-19 21:59:46 följande:

Jag hade seriöst aldrig klarat av att jobba med catering som gravid, skulle antagligen äta ihjäl mig! Haha

Ringde precis sambon som snart kommer åka hem från sin kvällsaktivitet och bad han köra förbi McDonalds för att köpa chicken wings (han bara skrattade med all rätt ). Var egentligen sugen på drum sticks (vet knappt om jag ens ätit dem någon gång innan) men hittade inte dem någonstans såhär sent.

Annars har jag börjat bli väldigt sugen på amerikanska pannkakor med sirap. Dock inte ätit några än men funderar seriöst på att köpa mig en stekpanna för dessa. Haha, så konstig man kan bli!!

Känns ju riktigt vettigt att bli sugen på apelsiner, nästan så man blir avundsjuk! Nyttigare och "fräschare" mat.

Haha, smart värre att byta glas!

Jag och sambon kommer ha nyårsfesten i år och funderar på hur jag ska kunna mörka mina alkoholfria val. Kan ju inte ens skylla på att jag måste köra hem.

Har du något tips?

Jag tipsar om bål. Blanda en kanna med något cideraktigt med bär och så där. Lite is och drinkpinne så kommer inte många reagera.
Svar på tråden BF augusti 2017