• Theo 080124

När kan man se hjärtat slå?

Trodde mig va i v.9 ca...

Fick poss grav test 21/11..

Började få bruna flytningar i fredags och fick tid för koll idag... visade ett foster i v.6+1...

men inga hjärtslag... Nu får jag vänta ända till 30/12... och gråter ihjäl mig ....

Nån som har nåt poss...?

• Svar på tråden När kan man se hjärtat slå?
  • Anx123456

Jag kunde se "mitt" embryos hjärta slå i vecka 6

Låter inte som något bra:/

• Theo 080124

Usch.. denna väntan... håller alla tummar å tår... hade en jätte konstig mens... så struntar jag i att räkna från den... och räknar från befruktning... så kan 6+1 stämma rätt bra... läser att många sett hjärtat slå i v.6... så håller tummarna att hcg ökat och att hjärtat slår nästa fredag... ska då enligt deras beräkning vara i v.7+5.

• Anonym SE

Såg hjärtat v 6+4

Håller tummar att du bara räknat fel

• Nelah

Jag skulle enligt senaste blödningen vara i v12 men gjorde ett daterings ul och blev flyttad 3 veckor bakåt. Då var min plutt i v9 och man såg hjärtat slå.

Nu är jag snart i v19 och har rul strax efter jul :)

Jag vill och jag kan...
  • skogstjejen19

Har inte sett hjärtat slå på någon av mina två barn innan vecka 7 så det behöver verkligen inte vara kört <3

• Theo 080124

Håller tummarna ???? fick ju ett : gravid 1-2 veckor med cb digital... och de står ju att den räknar från befruktning .. sen ringde ja kk och frågade hur de räknar vid VUL... och de ska ange "exakta" åldern from befruktning ( ej från mensen första dag.. ) så om jag går efter cb och vul... kan de stämma med 6+1 men INTE om ja räknar från okt. Mens... den startade då ca 14 dgr tidigare.. ?? Med ÄL kanske skötte sig ? har dock en hel del bruna flytningar.. å haft sen i fredags... inget färskt blod osv... men mycket brunt :-/

• syntharen

Jag vill inte vara negativ men iom att du fick positivt test den 21/11 så borde du vara minst i v 7+nånting. Det kan förhoppningsvis vara så att den växt lite dåligt i början, det kan också vara svårt att mäta exakt så tidigt. Men du bör även ställa in dig på missfall men hoppas på det bästa.

• Theo 080124

Börjat blöda ordentligt nu så garanterat ett MF ( ont som tusan i magen.. kraftig mensvärk... Tack för alla svar <3

Svar på tråden När kan man se hjärtat slå?