Ingen att prata med, bor i skyddat boende
Någon mer som bor i skyddat boende? Ingen som jag känner vet. Mår extremt dåligt att vara ensam över jul, får inte åka hem,fårbara vara jag och min dotter. Så sjukt ensamt :(
Någon mer som bor i skyddat boende? Ingen som jag känner vet. Mår extremt dåligt att vara ensam över jul, får inte åka hem,fårbara vara jag och min dotter. Så sjukt ensamt :(
Fast vad skönt för din dotter med en jul utan bråk och skrik! Visst, det är ensamt men det kommer fler jular och det är du som väljer hur din dotter kommer att minnas just den här julen. Baka något, titta på Kalle Anka, rita, lek, ät något gott, läs tillsammans, ta ett bad och prata om hur er nästa jul kommer att se ut, när ni inte är på skyddat boende. Gissar att det finns en allvarlig orsak till att ni bor där och vad du än gör, åk inte hem!
PM:a mig gärna om du skulle känna för att prata. Kram!
Hej. Vilken tråkig situation du är i . Förstår att det känns ensamt just när det är jul och man vanligtvis umgås med familj och släkt. Finns det ingen mer i samma situation där du befinner dig? Så ni kanske kan göra något tillsammans? Vet ju inte hur gammal din dotter är men försök att tänka att hon är värd mer än alla jular i livet. Och att julen snart är över och det viktigaste är att ni är tillsammans. Vill du berätta varför du bor i skyddat boende?
Varm kram till er
Måste ni bara vara hemma då? Här i Uppsala är t.ex. äventyrsbadet öppet på julafton. De flesta städer har säkert något liknande.
Tycker du verkar ha fullt med folk att prata med. Det är ju flera som svarat?
Förstår att det är tufft! Vi kan ha mejl kontakt!
Pratar gärna med dig även via tel.
Mir177@outlook.com
Kämpa på!
Vet att man kan få hjälp här:
www.villaloveby.se/
www.villaloveby.se/kontakt/
Hej TS,
vad bra att du är på ett skyddat boende. Du och ditt barn är ett steg närmare ett värdigt liv.
Prata med kvinnojouren eller soc som anordnar ditt boende, ofta brukar det vara något slags julfirande för de boende.
Jag förstår känslan av att vara isolerad i juletid, men det har hänt många av oss nån gång. Jag har varit isolerad pga vinterkräksjukan exempelvis, andra sitter fast på flygplatser pga snöoväder. Försök fokusera framåt på nästa jul då ni har ett nytt boende och kan träffa alla dina anhöriga.
Känslan av att vara isolerad på högtider rör mest oss vuxna. Det är vi som har massa minnen, traditioner och föreställningar att anpassa oss efter. Barnen brukar vara nöjda om de får nån julklapp. Jag har ingen aning om hur gammalt ditt barn är.