• Anonym (Lag)

Lag på diskreta toaletter

Är det inte lag på att det ska finnas bajstoaletter på jobbet? Våra toaletter ligger öppet och är lyhörda. För de som vill bajsa blir det pinsamt. Det är oerhört märkligt att inte arbetsgivaren byggt diskreta toaletter avsedda för bajsering, där de är lokaliserade på diskreta platser på kontoret.

Är det inte lag på detta?

• Svar på tråden Lag på diskreta toaletter
  • Egon den stora

Gör utsläppet innan jobbet eller på kvällen så slipper du på jobbet. Behov 2 kan man ju planera betydligt bättre än nr 1

• Anonym (Madde)
    Egon den stora skrev 2016-12-20 21:12:47 följande:

Gör utsläppet innan jobbet eller på kvällen så slipper du på jobbet. Behov 2 kan man ju planera betydligt bättre än nr 1

Oj, hur planerar man det?? Mitt kommer efter morgonkaffet. Visst skulle jag kunna skjuta upp det till lite senare, men inte ända till kvällen!
  • Fggghf

Förstår dig. Det finns ett kontor på mitt jobb som ligger granne med en toa. Bara nyanställda har det kontoret för så fort möjligheten finns byter de. Det är inte kul att vara den som lyssnar på andras fjärtar och plums dagarna i ända (!) heller.

Kanske räcker det att byta dörr på toan? Det skadar inte att fråga.

• Anonym (Lag)

Jag förstår mig helt seriöst inte på er som säger "planera din bajsning då!" eller "alla bajsar, det är normalt!"

Ni som tycker att man ska acceptera bajseringen.... Jag skulle gärna vilja se er:

1) ha ert kontor vägg i vägg med toan så ni dagarna långa får lyssna på plums och toalettpruttar medan folk utför bajsering.

2) att ni öppet framför alla kollegor går på toa och ni brakar loss där inne pch när du kommer ut så har alla kollegor hört vad du har gjort där inne.

• nevermind
    Anonym (Madde) skrev 2016-12-20 21:21:44 följande:
    Oj, hur planerar man det?? Mitt kommer efter morgonkaffet. Visst skulle jag kunna skjuta upp det till lite senare, men inte ända till kvällen!
    Då kan du ju planera?
  • Anonym (skitsnack)
    Anonym (Lag) skrev 2016-12-20 22:22:39 följande:

2) att ni öppet framför alla kollegor går på toa och ni brakar loss där inne pch när du kommer ut så har alla kollegor hört vad du har gjort där inne.

Om du konstant bajserar så högljutt kanske du behöver se över din kosthållning
  • Anonym (Madde)
    nevermind skrev 2016-12-20 22:46:04 följande:

Då kan du ju planera?

Skulle inte kunna "planera" ända från morgon till kväll utan att bete mig extremt skitnödigt dock!
  • Anonym (Storebajs)

Nej, tyvärr är det så att nöden har ingen lag....

• Egon den stora
    Anonym (Madde) skrev 2016-12-20 21:21:44 följande:

Kanske läge att strunta i kaffet om det sätter sån fart. Jag trodde bara det var barn som hade så svårt att planera nr 2. Själv kör jag samma tid en gång om dagen så har man rutin på det, kan hoppa över en dag också om behov finns.
  • Sjömamma
    Egon den stora skrev 2016-12-21 09:15:13 följande:
    Kanske läge att strunta i kaffet om det sätter sån fart. Jag trodde bara det var barn som hade så svårt att planera nr 2. Själv kör jag samma tid en gång om dagen så har man rutin på det, kan hoppa över en dag också om behov finns.
    För mig är det helt otänkbart hur man kan planera sitt bajseri, hur är det ens möjligt?! Jag antar att det finns toaletter på olika ställen just för att det inte går att planera. ????
  • Sjömamma
    Anonym (Storebajs) skrev 2016-12-20 23:21:28 följande:

Nej, tyvärr är det så att nöden har ingen lag....

Denna kommentar gjorde min dag! (Gapskratt)

Men det borde vara lag på att det ska finnas bajsbara toaletter överallt!
  • enmamma

Jag gör inte nr 2 på jobbet.

Efterlyser snarare bajsfria toaletter utan risk för odör.

• Spaceman
    Sjömamma skrev 2016-12-21 23:57:21 följande:

För mig är det helt otänkbart hur man kan planera sitt bajseri, hur är det ens möjligt?! Jag antar att det finns toaletter på olika ställen just för att det inte går att planera. ????

Samma här. Hur fan gör folk när det börjar trycka på? Då har man ju typ en halvtimme på sig innan msn skiter ner sig...
  • Rakad Apa
    Egon den stora skrev 2016-12-21 09:15:13 följande:

Blir ju svårare när man måste skita 3 gånger om dagen.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Egon den stora
    Rakad Apa skrev 2016-12-22 11:03:16 följande:

Blir ju svårare när man måste skita 3 gånger om dagen.

Tre gångetr?? Hur är det möjligt?
  • Spaceman

Tydligen så är tre gånger om dagen till en gång var tredje dag "normalt" så det är ett brett spektra eller vad det kallas. Någonstans mellan 18 - 72 timmar tar det normalt för mat att passera genom kroppen...

• Rakad Apa
    Egon den stora skrev 2016-12-22 21:13:43 följande:

Tre gångetr?? Hur är det möjligt?

Hög ämnesomsättning i kombination med känslig mage.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Lag på diskreta toaletter