• Natta.A

Resa med spädbarn ? Barnmat ? Eurowings ?

Hej någon som vet om man får ta med sig vatten i thermos på flygplanet och efter att man har passerat kontrollen ? Vi ska resa med en liten på 7 månader. Vi tänkte ta med oss ersättning i en burk (vit pulver) och en liter varm vatten i thermos, men vi vet inte om de gör undantag för oss med små barn . Vi ska resa med Eurowings .

• Svar på tråden Resa med spädbarn ? Barnmat ? Eurowings ?
  • Mascaraklumpar

Man får inte ha med sig vatten genom säkerhetskontrollen, nej. Det räknas inte som barnmat även om det är till barnet. Ta med en tom termos och köp en mugg tevatten när ni kommit genom kontrollen.

• viseversa

Vi fick inte det. Hade ersättning/välling i tetrapack och det fick vi ta med oss.

• fjanten

Vi har fått ha med vatten (och all annan barnmat vi haft med oss) genom kontroller.

• Carambolan

Vi fick inte det. Ta med en tom flaska och fyll med kallt vatten efter säkerhetskontrollen. Varmt tevatten finns på planet.

• Anonym (K)

Enklast är att ta med en tom termos och antingen fylla den på ett fik innanför säkerhetskontrollen eller på flygplanet. Eller satsa på tetror till just flygresorna, det är ju ännu enklare!

• flygrl

Det kan skilja sig mellan olika länder och flygplatser va som släpps igenom säkerhetskontrollen. I Istanbul släppte dom tex genom vätska i stora mängder.
    Jag hade typ 6x0,5 l vatten som dom såg & bara vinkade förbi. Gjorde mig faktiskt smått förbannad eftersom det ju innebär sämre säkerhet för alla på planet (inte vattnet men risken nån tar med sprängmedel ökar ju).

Har också på en del flygplatser sett info om att flytande barnmat kan tas med ombord men att man kan ombes smaka på den inför säkerhets personalen.
    Men generellt e ju vätska big no no utom i väldigt små mängder. Jag skulle satsa på fixa hett vatten efter kontrollen eller ombord på planet.

Svar på tråden Resa med spädbarn ? Barnmat ? Eurowings ?