• milja87

Äl testen gör mig förvirrad

Ok, vet att det finns många trådar om äl tester. Men jag hittar inte det jag letar efter så frågar här:

Jag hade äl 9 eller 10 december. Fick positiva tester den 8:e (både billiga och CB digital) Jag fick de vanliga äl finnarna, ökad sexlust och massa äl flytningar.

För mig var det inga tvivel om att ägglossningen skedde då.

I lördags, äl+6 eller 7 så fick jag ett super starkt äl test. Och så har det fortsatt varje dag sedan dess. Idag är jag på äl+11 eller 12.

Negativt CB grav test idag (veet att det är alldeles för tidigt. Blir så när man är hemma och har långtråkigt)

Jag har egentligen gett upp tanken på att vi lyckades denna månaden. Men hoppet är ju det sista som överger en...

Har någon här upplevt liknande???

• Svar på tråden Äl testen gör mig förvirrad
  • LillaJag06

Okej. Alltså det var mina och jag var gravid :)
    Håll ut.
    Testen reagerar ju även på mens så tyvärr kan det vara negativt på gravtest men hur har det sett ut tidigare.
    Har du provat detta innan?

• milja87

Okej. Jag har inte provat detta innan så jag vet ju inte hur det är i normala fall dessvärre..Tror inte jag är en av de lyckliga som detta stämmer för..

Men jag blev "magsjuk" 7 dagar efter äl. Ingen annan blev smittad och den bröt aldrig ut ordentligt liksom. Bara sjukt illamående och ingen hunger.

Söker man på "Implantation sickness" så verkar det vara vanligt förekommande tecken på att ägget fäster. Vartfall i USA

Det jag tycker är lite konstigt är att äl testen ev reagerar på mens 9 dagar innan mens (min luteal fas är 16 dagar)

• anli00

Jag har samma fast hade ÄL enligt beräkningar i fredags o fått superstarkt i 2 dgr nu på ÄL+5 och kroppen beter sig väldigt märkligt mot vad den brukar. Har haft molvärk i svullen mage sen i lördags o är nästintill konstant, brösten ömmar inte som de brukar efter ÄL utan är svullna o sticker/ilar i dom sen idag.

Svar på tråden Äl testen gör mig förvirrad