• Jia

Hjälp ang iphone inför jul

Min son ska få ta över min gamla iPhone 4s till jul. Han är 10 år och blir hans första Mob.

Har skaffat abonnemang till den och startar igång och då finns min mail där samt mitt iCloud. Jag har noll koll på detta så behöver någon som hjälper mig på enklaste sätt.

Hur får jag bort min mail från hans telefon utan att den försvinner från min?

Hur får jag bort kontakter på hans Mob som inte går att ta bort eftersom de är synkade med Facebook?

Hur gör jag med i cloud? Jag vill inte ha alla hans sms/ bilder/ appar i min Mob som han skaffar. Han ska heller inte kunna köpa egna appar osv.

• Svar på tråden Hjälp ang iphone inför jul
  • äsch

Ja, det funkar från en viss version av IOS. Men om du uppdaterar nu så borde det fungera sedan.

• Jia

Nu har det kommit upp iCloud-bildbibliotek. Markerade " överför och lagra hela ditt bibliotek på i cloud..men får inte in nå bilder står i datorn står att iPhone är låst så det går inte :(

• äsch

Men bilderna kommer iaf komma till icloud. Aktivera det på din andra tel också så ser du hur de kommer dit :)

• Jia

Nu är de överförda till dropbox alla bilder och videos :)

• Jia

Nu är de överförda till dropbox alla bilder och videos :)

• Frontline

Ännu en anledning att inte skaffa en Ijfån.

Med en android är det ju betydligt smidigare...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Jia

Nu har jag nollställt och Mob har startats om, men några kontakter är kvar som jag vill få bort, hur gör jag det?

• Jia
    äsch skrev 2016-12-23 00:42:05 följande:

Men bilderna kommer iaf komma till icloud. Aktivera det på din andra tel också så ser du hur de kommer dit :)

Tror jag fixat allt nu, tusen tack för hjälpen! ????
  • Tihi
    Frontline skrev 2016-12-23 02:04:35 följande:

Ännu en anledning att inte skaffa en Ijfån.

Med en android är det ju betydligt smidigare...

Hur hade du gjort på android?
  • Frontline

Fabriksåterställning som finns under säkerhet sen lagt in grabbens mailadress.

Då får han tillbaka sina egna appar, kontakter, foton mm

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Tihi
    Frontline skrev 2016-12-23 22:32:31 följande:

Fabriksåterställning som finns under säkerhet sen lagt in grabbens mailadress.

Då får han tillbaka sina egna appar, kontakter, foton mm

Det lät onekligen lätt.
Svar på tråden Hjälp ang iphone inför jul