• Mila

Hematom, missfall eller fortfarande gravid? Blir galen!

Ursäkta långt inlägg..

Jag plussade äl+9, brösten blev stora och ömma direkt. Testerna ökade snabbt och blev super starka. Förra torsdagen fick jag 3+ på digital. Sen på eftermiddagen fick jag som kramp i ändtarmen och började blöda. Åkte in för jag ville veta direkt (hade mf i juni), läkaren säger mf, antagligen ofostrig grav då kan inte ser något i hinnsäcken plus att den ser ut att kollapsa. Dagarna som går kommer det lite brunt och när jag torkar mig. Brösten gör ont och jag spyr någon morgon. Tror att det är för jag mår dåligt. Men ändå en känsla av att allt inte kommit ut.

I söndags får jag ont på samma sätt igen och börjar blöda färskt blod. Tror då att allt kommer ut. På måndagen så kommer det bara gammalt brunt blod. Men på natten får jag en konstig känsla och börjar störtblöda igen. Åker in till jouren på morgonen då jag tror att jag har rester kvar eller infektion.

Läkaren gör vul länge och börja fråga massa saker. Helt plötsligt vänder hon skärmen och säger att där är ett foster med hjärtaktivitet. Hon tar in en överläkare som säger samma. Men att jag har ett hematom under hinnsäcken som ökar risken för mf men att det samtidigt inte behöver betyda något. Jag åker hem chockad och känner mig öm efter undersökningen. Får lite ont och börjat blöda massor igen, kommer även ut 2 stora levande klumpar. Sedan börjar det avta och efter det har jag bara fått lite gammalt brunt på bindan.

Jag ringde in igår och sa att jag blir galen av att inte veta om jag är gravid eller om jag fick mf då.. Men hon sa att jag får vänta till min tid nästa fredag och att det säkert bara var hematomet som tömde sig..

Brösten är fortfarande stora och ömmar till och från. Gravtestet var starkare igår än förra veckan. Mådde illa inatt och fick gå upp och kissa tre gånger..

Vad ska jag tro? Någon som varit med om liknande?

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Hematom, missfall eller fortfarande gravid? Blir galen!
  • happylife

Det känns verkligen som 50/50 risk/chans...
    Så svårt att gissa. Man har ju hört många liknande fall där allt gått bra trots allt!
    Så synd om dig som ska behöva vänta en vecka för besked!

• Mila
    happylife skrev 2016-12-23 13:58:15 följande:

Det känns verkligen som 50/50 risk/chans...

Så svårt att gissa. Man har ju hört många liknande fall där allt gått bra trots allt!

Så synd om dig som ska behöva vänta en vecka för besked!

Tack. Ja det känns verkligen fördjävligt. Hellre vill vi veta att det är över än att gå runt och hoppas. Eller såklart helst veta att den fortfarande lever.

Mådde jätte illa efter frukost.. Så symtomerna är ju fortfarande kvar, men känns inte som någon garanti.

Drömmer mardrömmar om detta :(
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • happylife
    Mila skrev 2016-12-23 14:08:09 följande:

Tack. Ja det känns verkligen fördjävligt. Hellre vill vi veta att det är över än att gå runt och hoppas. Eller såklart helst veta att den fortfarande lever.

Mådde jätte illa efter frukost.. Så symtomerna är ju fortfarande kvar, men känns inte som någon garanti.

Drömmer mardrömmar om detta :(

Elakt att behöva vänta en hel vecka. Det händer ju mycket på bara en dag i början..

Men tror deras PM (riktlinjer/manualer) säger att man ska ge patienten ny tid en vecka senare.. Men det är inte särskilt humant, speciellt inte i jultider.

Kanske kan du ringa på tisdag och se om du kan få komma nån dag tidigare ändå?
  • Mila
    happylife skrev 2016-12-23 15:21:41 följande:

Elakt att behöva vänta en hel vecka. Det händer ju mycket på bara en dag i början..

Men tror deras PM (riktlinjer/manualer) säger att man ska ge patienten ny tid en vecka senare.. Men det är inte särskilt humant, speciellt inte i jultider.

Kanske kan du ringa på tisdag och se om du kan få komma nån dag tidigare ändå?

Ja vi pratar om att ringa in på tisdag igen om jag inte börjat blöda igen eller gravtest visar svagare.

Olidligt detta :/
Svar på tråden Hematom, missfall eller fortfarande gravid? Blir galen!