• mariemehmed

Slemklump i halsen.. graviditetssymtom?

Hej! Undrar om någon haft en envis slemklump i halsen som inte vill försvinna i början av graviditeten? Svårt att svälja ibland. Hade dessutom lite rosa streck på pappret idag. Nidblödning kanske? Ska ha mens nästa vecka. Hade mys under älskar så kanske..

• Svar på tråden Slemklump i halsen.. graviditetssymtom?
  • LillaJag06

Hahaha skojar du? Min sambo (man) svarar att han varit gravid i flera veckor isf.

• mariemehmed

Hade så med sonen.. undrar om det har nått samband.

• mariemehmed

Sökte ven på det..verkar vara många som haft det. Ville se i en ny tråd om nån kände igen sig bara.

• mariemehmed

Det sitter liksom uppe i gommen. Inte vanligt i halsen. Svårt att förklara...

• LillaJag06

Driver du? Ska slem i halsen vara ett tecken på graviditet. Haha ja Gud. Mycket ska man få höra innan öronen trillar av.

• mariemehmed

Konstigt nog ska alla son INTE anser det vara ett tecken svara. Varför besvära sig??? Undrar om nån känner igen sig inte om nån inte känner igen sig..

• mariemehmed

Så här skrevs det i en annan tråd jag hittade: "Pratade med min BM om det här och hon sa att det är slemhinnorna som går "bananas" och över/underproducerar slem. Jag hade en omgång nästäppa och slem i halsen v 7-9 och v 13-15 och så nu igen (v 28). Har alla gångerna tagit nezeril näsdroppar 2 ggr / dag i 10 dagar och det har hjälpt men det har tagit 10 dagar varje gång. Enligt min BM så är det bara att fortsätta med näsdropparna om det inte släppt efter 10 dagar men då ta en gång / dag och när det är som värst. Bara jag blev klar i näsan så försvann slemklumpen i halsen." Så helt fel är jag nog inte ute. Nån mer mer erfarenhet av det??

• varje

Jag hade halsböld när jag var yngre. Inte gravid men kan vara värt att kolla upp. googla.

• Joo3221414

Nej, det är INTE ett graviditetssymptom. Men om man verkligen önskar att man är gravid så tolkar man allt man upplever som tecken på graviditet. Du är nog bara förkyld.

Svar på tråden Slemklump i halsen.. graviditetssymtom?