• Ssarawilhelmsson

tidiga tecken

Hej på er!
    Har ikväll känt av en konstig värk i korsryggen och har varit extremt kissnödig nu i snart en vecka. Är detta tidiga symtom på graviditet? Mensen är sen 6 dagar och när kan jag testa mig för att få ett så säkert svar som möjligt? Vill gärna att vi plussar men vet inte om det kommer visa något såhär tidigt.

• Svar på tråden tidiga tecken
  • Silfra

Det kan mycket väl vara graviditetstecken som du känner. Det största tecknet är ju att mensen är så pass sen!

Testa sig kan man göra redan någon/några dagar innan bim (beräknad icke mens) och allra säkrast är testerna efter att du passerat den dagen. Det är absolut inte för tidigt. Ta ett test så får du svaret på dina funderingar :)

• Villhaenliten

Hej på er! Länge sedan man var aktiv här nu. Från den 10 dec till ca 13e/14e hade jag sporadiskt blodblandade flygningar samt aprikosfärgade flytningar. Hade äl den 5e dec. Min mens är nu en hel vecka sen & jag är öm i brösten, har haft mini-mensvärk, ändrad färg (tror jag) i underlivet till en mörkare, har varit väldigt nedstämd/ledsen/haft lätt till gråt i drygt en vecka, dricker hela tiden samt är mer sugen på sex nu än någonsin. Har gjort flera negativa gravtest (senast imorse). Vad tror ni?

• DearFox

Låter lite som för mig, min BIM va i fredags och har fortfarande inte fått mens. Tog ett negativt gravtest på BIM-dagen och har nu väntat utan att få någon mens. Kan ju inte ta hur många grav-test som helst, hur länge ska jag vänta mellan testerna om mensen inte kommer!? :S

• Villhaenliten
    DearFox skrev 2016-12-26 08:52:52 följande:

Låter lite som för mig, min BIM va i fredags och har fortfarande inte fått mens. Tog ett negativt gravtest på BIM-dagen och har nu väntat utan att få någon mens. Kan ju inte ta hur många grav-test som helst, hur länge ska jag vänta mellan testerna om mensen inte kommer!? :S

Jag blir ju så ivrig att jag testar nästan varje dag...haha. Men nu har jag två stickor kvar så jag tänkte avvakta lite och stressa ner :)
  • DearFox
    Villhaenliten skrev 2016-12-26 09:24:42 följande:
    Jag blir ju så ivrig att jag testar nästan varje dag...haha. Men nu har jag två stickor kvar så jag tänkte avvakta lite och stressa ner :)
    Haha jag vill så gärna se ett plus och hoppas bara att halterna bara inte kommit upp än så väntar gärna någon dag för att få det där solklara plusset x) håller tummarna för oss :)
Svar på tråden tidiga tecken