• Moss123

Gravid med kollegan

Hej!

Är gravid med min kollega. Vi har är sambos och kommer flytta till större lägenhet i veckan. Men nu kan jag inte avgöra om jag ska behålla barnet eller inte. Vill inte ha barn med en kollega..

han vill behålla det men jag vill att han byter jobb vilket han inte är särskilt pepp på.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Gravid med kollegan
  • Carambolan

Jag skulle inte tycka att det var idealt att ha ett samboförhållande med en kollega från första början, ett barn gör varken till eller från i den ekvationen. Kan du byta jobb? Jobbar ni på ett så stort ställe att någon av er kan byta avdelning så att det känns som att ni inte är kollegor,

• äldreochklokare
    Moss123 skrev 2016-12-27 08:08:33 följande:

Hej!

Är gravid med min kollega. Vi har är sambos och kommer flytta till större lägenhet i veckan. Men nu kan jag inte avgöra om jag ska behålla barnet eller inte. Vill inte ha barn med en kollega..

han vill behålla det men jag vill att han byter jobb vilket han inte är särskilt pepp på.

Vad ska jag göra?

haha är detta en sk fredagstråd?

Ni är sambos men "du vill inte ha barn med en kollega"? 
  • Moss123

jag kan inte byta jobb, har heltid och han endast extra två dagar i veckan.

Vi ser inte varandra som sambos på arbetet utan endas som kollegor därför funkar det.

• Carambolan

Nå, om ni turas om att vara föräldralediga på heltid får ni ju lite respit i alla fall. Kanske hinner läget ändras innan det är dags för er båda att gå tillbaka till jobbet?

• Lynxsa

Är gift med min kollega. Vi träffades på jobbet, fick barn, gifte oss, fick barn igen och nu väntar vi tredje. Väldigt praktiskt att jobba på samma arbetsplats. Jag borde jobba heltid nu och maken vara pappaledig men jag är så trött och mår illa av graviditeten så nu jobbar maken ibland för mig.

Inga på jobbet har något ont av att vi är gifta. En av oss kommer så småningom att byta jobb efter alla föräldraledigheter är över. Inte pga vi jobbar i samma grupp utan för att det är skiftjobb och svårt att få ihop med barnen om vi båda skulle jobba skift

• Less is more

Det är ju inget konstigt att träffa kärleken på jobbet. Nu jobbar jag på ett stort ställe. Men där har jag haft en älskare, träffat en sambo, sen när det tog slut träffade jag en annan man via jobbet som jag fått flera barn med. Vi är gifta. Han jobbar inte längre kvar.

MEN - jag skulle verkligen inte göra abort för att min sambo jobbar hos samma arbetsgivare. Har ni inte ett "förhållande" på riktigt - eller är ni sambos i en fantasivärld ? Varför göra abort - skälet du anger är ju inte tillräckligt.

• Sarita

Konstig fråga och svår att ta på allvar. Frågan är väl snarare om du vill vara ihop med honom? Tänk ut det först.

• Moss123

Vi har bestämt oss för att inte behålla det då det inte funkar för oss ekonomiskt och tidsmässigt just nu. Ska till kvinnomotagningen imorgon för och på påbörja processen men är nervös för ultraljudet då det blir mer verklighet av det hela.

Tack för den mesta av förståelsen iaf!

Svar på tråden Gravid med kollegan