• Villsåjättegärna

Tidig mensvärk eller äntligen gravid?

Hej alla fina där ute i kylan! :)

Det är första gången jag skriver här.

Nu är det jätte rörligt men jag ska försöka förklara allt utan att röra till det ännu mer hahaha.

Jag är en sån som faktisk kan känna när jag har ägglossning. Jag brukar få mens liknande värk och kollar då i min kalender och kan se att det inte är daga för mens än o förstår då att jag har ägglosning. Jag brukar ha ont i flera dagar. Jag kan ex ha ont i två dagar sen brukar det försvinna tills mensdagen eller dagen innan.

Nu för ca en vecka sen kände jag mens liknade värk o passade på med sambon.

Om jag minns rätt passade vi på samma dag som jag kände värk men vet inte om jag hade ägglossning just då eller inte och även 2 dagar efteråt. Jag är lite osäker på om det exakt var 2 dagar men jag minns att jag hade ägglossnings värk under akten.

Sen släppte värken några dagar (ca 2 dagar) och började igen för några dagar sen. Det känns som att jag har mensvärk nästan hela tiden mer eller mindre.

Jag har lite svårt att känna exakt vart jag har molvärk, när jag försöker känna efter och trycker lite runt äggstockarna har jag svårt att "lokalisera" var det känns mest. Vissa stunder känner jag att de värker i högra äggstocken andra stunden känner jag över hela området. Förra månaden kände jag liknade och fick min mens en vecka tidigare än vad jag skulle. Jag har mens regelbundet men nu dom senaste två gångerna har den kommit alldeles för tidigt. Först kom den några dagar tidigare, tror 3 dagar än beräknat och sist kom den en hel vecka tidigare.

Nu sitter jag här och är väldigt förvirrad och vet inte hur jag ska tänka. Vill inte hoppas för mycket då jag blir jätte ledsen och nere.

Tant röd ska egentligen komma runt nyår men går med en känsla att den kommer när som helst och förstör min glädje.

Jag har inte känt av några andra symtom. Har inte mycket mer flytningar än vanligt och inget ömmande bröst. Dock känns det som att det ska rinna något från fiffin hela tiden men när jag torkar är det endast lite normal flytning som jag brukar ha. Blir galen på det här snart.

Vad tror ni? Och Hur var det för er?

Väntar nyfiket på svar från er alla där ute. :)

• Svar på tråden Tidig mensvärk eller äntligen gravid?
  • Villsåjättegärna
    Nyponros399 skrev 2016-12-29 18:53:08 följande:

Känns ibland som att vi inte gör annat än myser???? Men det har med med att göra vilket typ av förhållande vi har, vi kan helt enkelt inte låta bli varandra????

Tror att min bim är den 10/1 så då in jag börja kissa på stickor redan den 4de???????? är cb early pålitliga?:) vet att RFSU har något testa tidigt test med:)

Jaa men det är väl bra att ni myser på ;)

Viktigast är att man mår bra av det.

Jag är jätte dålig när det handlar om tester, har bara testat mig en gång o då testa jag med cb early jag har inte hört eller läst något dåligt om det så jag tror dom är pålitliga. Ska du vänta och testa den 4de?

Jag ska nog testa den 1/1 eller 2/1 det är då jag ska få min Mens. Men just nu känns det som att jag när som helst kommer få den.

Snart kommer jag skriva att tant röd har kommit :(

Den här väntan dödar mig :(
  • Villsåjättegärna
    Grodan86 skrev 2016-12-29 18:35:01 följande:

Hoppar in här. Äl 20/12, bim runt 6-8/1. Blir knasig av denna väntan. Är helt uppblåst om magen och magknip, har börjat bli seg i kroppen och har fått huvudvärk.. Någon som känner igen sig?

Uppblåst och huvevärk har jag också, vad det beror på vet jag inte.

Har du andra symtom?

Jag känner att det "drar" i mina lår typ som träningsvärk. Och lite i ryggen också. Nu vet jag inte vad det beror på men jag brukar inte känna så innan mens.
  • millan80
    Villsåjättegärna skrev 2016-12-29 19:16:01 följande:

Har du andra symtom?

Jag känner att det "drar" i mina lår typ som träningsvärk. Och lite i ryggen också. Nu vet jag inte vad det beror på men jag brukar inte känna så innan mens.

Det enda jag känner är att mina bröst ömmar vilket de inte brukar... men jag blir så knäpp- inbillar jag mig eller är det verkligt det jag känner? Kommer nog inte kunna hålla mig utan testar mig ikväll. Äl + 13... gaaaahhh!!!
  • PetiteCherie

Hej hej! Går också i hoppets tider... BIM lördag.. men har testat så många ggr förut så jag kommer inte köpa nåt test. Men hoppas såklart ändå.

• millan80

Tack snälla, hoppas såklart att jag testat mig lite för tidigt (bim 31/12) men det ser ut som att hoppet står till januari.

• Villsåjättegärna

Åhh va tråkigt!! :( jag vet hur ledsen man blir :( :(

Tappa absolut inte hoppet det kommer säkert gå bra nästa gång. Vi finns alltid här <3

• Virrepannan

Generellt så verkar det som att de flesta testar sig för tidigt, men jag förstår att man är nyfiken.

Det mentala spelar stor roll, och när man längtar så intensivt så är det Väldigt lätt att kroppen spelar en ett spratt och drar igång symptom av sig självt. Jag har själv varit där.

Lycka till alla :)

• Grodan86

Vågar inte känna efter för mycket, så rädd att jag bara inbillar mig.

Men igår fick jag riktigt ont i tjejmagen, inte som vanlig mensvärk. Brösten ömmar inte eller så. Fick missfall i november (vecka 6) och då hade jag extremt ömma bröst. Tycker att symptomen borde vara samma om det nu är så att det har tagit sig igen?

• Grodan86
    Villsåjättegärna skrev 2016-12-29 19:16:01 följande:

Har du andra symtom?

Mitt svar ovan var svar på detta (är nybörjare) :)
  • MissMf

Min äl kom senare än vanligt. 25/12 och vi hade ju såklart sex då. Planerar inte barn och körde avbrutet. Jag har fått hugg som jag fick när jag väntade båda andra barnen och ligger med molvärk just nu. Plussade på äl +8 med första och superdupersvagt med andra, svagt synligt äl+9. Är på äl+ 8 i morgon och tänkte testa då och se :p

• Martinalejon

Jag sitter här i mina tankar och symptom som ni andra.

Köpte ägglossningstest och körde på med killen när det visade att det var ÄL.

Åkte sedan till Malaysia på semester den 23/12 och väntade mensen den 28/12.

(Förra månaden var den hela 9 dagar försenad)

Fortfarande ingen mens, har ont i äggstockarna och magen varje dag, får "må illa" attacker emellanåt. Kommer hem den 9/1 så tänkte testa mig först då, eftersom jag inte tog med något test.

• MissMf

Spännande! Hade aldrig kunnat vänta så länge.

Jag tog det här nu på morgonen. Äl+8 bara dock. Nån som ser nått?

• BeccaBus
    Villsåjättegärna skrev 2016-12-29 21:41:14 följande:

Åhh va tråkigt!! :( jag vet hur ledsen man blir :( :(

Tappa absolut inte hoppet det kommer säkert gå bra nästa gång. Vi finns alltid här <3

Hur går det för dig TS? Läste lite av tråden och blev nyfiken!
  • Virrepannan
    MissMf skrev 2017-01-02 09:05:18 följande:

Spännande! Hade aldrig kunnat vänta så länge.

Jag tog det här nu på morgonen. Äl+8 bara dock. Nån som ser nått?

Ser tydliga, men inte knivskarpa, streck på alla tre :)
Svar på tråden Tidig mensvärk eller äntligen gravid?