Deprimerad? Ensamstående mamma
Jag är en ensamstående mamma som på sista tiden kännt mig nedstämd. Har kännt så i perioder förr men inte såhär mycket. Jag ser inte fram emot grejer längre och det värsta är att jag inte kan se nån mening med nått längre. Det skrämmer mig. När jag vaknar längtar jag till det blir kväll så att jag bara kan ligga i soffan och göra ingenting.
Jag har bra familj, få men bra vänner. Ibland känner jag press för mitt barn (som är i lågstadieåldern) att hitta på roliga saker för att hon inte ska ha tråkigt. Ingen pappa med i bilden. Ibland klagar hon att "alla aaaandra har syskon", "alla aaaandra har nått att göra". Blir trött och irriterad av tjatet då vi faktiskt gör mycket. Hon vill ofta ha med nån kompis men det går inte alltid. Som nu på jullovet är många med sina familjer och då sitter vi ofta själva.
Känner mig trött på allt och jag är rädd för att inte bli glad igen. Jag levde i ett våldsamt äktenskap fram till för ca 3 år sen och min mamma säger att jag aldrig blivit mig själv efter det. Ser mig själv som ensam föralltid och känner mig nästan äcklad vid tanken på att komma någon nära igen.
Vad kan jag göra? Drar mig för att gå till läkaren, träffat så dålig läkare och psykolog förr.