• Vindpust

    Bonusfamiljen

    Jag blev mamma för dryga halvåret sedan. Min sambo som jag delar denna pojke med har även en dotter sedan tidigare som är hos oss varannan vecka. Jag kan även fast hon är hos oss känna att det känns trist att vår son enbart har en syster varannan vecka då hon är hos oss. Jag är själv storasyster i en skala på tre och vet inte vad jag skulle ha tagit mig till utan mina systrar som jag lyckligt har. Jag vände detta till min sambo och det var som om han tog illa vid sig något att vi inte har henne på heltid. Skulle jag få önska och hoppas så vill jag att han ska få ett syskon om ca 2,5 år. Någon annan som känt så här? Eller som har någon erfarenhet? Kan tillägga att hans dotter är 5,5 år så åldersskillnaden mellan dem är relativt stor.

  • Svar på tråden Bonusfamiljen
  • Vindpust

    Ja precis jag kanske var otydlig men det är absolut inte ett alternativ att hon är på heltid hos oss utan självklart ska hon var både hos sin mamma och pappa. Grejen var att hennes pappa tog som illa upp då jag sa att jag vill att han skall ha ett syskon på heltid och därmed att jag vill skaffa ett syskon till honom framöver.

  • Connie07
    Vindpust skrev 2016-12-29 18:57:22 följande:

    Ja precis jag kanske var otydlig men det är absolut inte ett alternativ att hon är på heltid hos oss utan självklart ska hon var både hos sin mamma och pappa. Grejen var att hennes pappa tog som illa upp då jag sa att jag vill att han skall ha ett syskon på heltid och därmed att jag vill skaffa ett syskon till honom framöver.


    Hoppas ni kan komma överens om detta,kanske vänta lite att sonen blivit lite större ,och skaffa ett barn till!Lycka till!
Svar på tråden Bonusfamiljen