Mitt liv känns som ett fängelse
Har en fyraåring och inte många vänner. Vill jag göra något på egen hand som att åka och handla kläder till exempel tycker min man att vi kan åka hela familjen. Men jag känner inte att jag får något andningshål då. Vill jag börja en aktivitet så ifrågasätts det. Skulle jag ligga på och argumentera och tjata får jag "lov". Men det är trist att det alltid ska vara så. Har många gånger känslan av att jag lever i ett fängelse. Ogillar ledigheter och längtar tills "julsemestern" är slut och jag kan börja jobba igen vilket jag tycker är kul, stimulerande och utvecklande.
När vår son lagt sig vill jag ofta vara själv. Går jag då upp till ovanvåningen och min man hör det undrar han oftast var jag ska. Känns ibland som att jag inte kan röra mig fritt i mitt egna hem.
Hushållssysslor delar vi lika. Men medan jag har ett stort behov att få vara själv ibland vill min man helst att vi umgås hela familjen. Vare sig det är med bara familjen eller med andra. Någon annan som varit i samma sits där ni haft olika behov och löst det?