Tonåring på nyårsafton?
Vad gör din tonåring på nyårsafton? Skriv gärna hur gammal också.
Står i valet och kvalet med min 15-åring inför nyår och är nyfiken på hur andra resonerar.
Tack!
Vad gör din tonåring på nyårsafton? Skriv gärna hur gammal också.
Står i valet och kvalet med min 15-åring inför nyår och är nyfiken på hur andra resonerar.
Tack!
Våra 16-åringar ska till en kompis på fest och tar nattbussen hem vid 02.
Mina 2 tonåringar kommer vara hemma (15 + 16 år)
På din tid Aa.
Tiderna har förändrats bara på några år faktiskt.
Är själv 17 år och vet med säkerhet att barn börjar att dricka redan vid 13-14 år idag
Jättesynd tycker jag men så är det:/
Alkohol och framför allt fest spelar stora delar i våra tonårsliv
På din tid Aa.
Är själv 17 år och vet med säkerhet att barn börjar att dricka redan vid 13-14 år idag
När jag själv var 15 år var det första året jag firade utan föräldrarna. Fest och övernattning med vänner.Tacomiddag, film, godis, läsk och rakettittning. Var 15 i förrgår. Unga idag är smartare och dricker mycket mindre . Få av mina vänner drack alls innan 18-20 år och nästan ingen var full innan dess. Nu som vuxna är det många som fortfarande inte dricker. Jag skulle inte ha några problem med att släppa ut min 15-åring nästan varsomhelst så länge jag litade på HENNE.
Tusen tack för era svar. Jag litar på henne, hon är en smart tjej med mycket sunt förnuft. Det är mer omständigheter som är oroande.
Vi får se hur det blir, beslutet är inte taget än :)
Gott nytt år!
Jag firade nyår med vänner från 15 år, vilket innebar att vi drack alkohol och gjorde en hel del dumheter.... Jag förstår om en 15-åring inte har lust att sitta hemma hela kvällen med mamma/pappa, men det är nog bra om man har koll på vad de hittar på (t.ex. åker och hämtar tonåringen en viss tid). Mina föräldrar tyckte också att jag var jätteskötsam....
Tusen tack för era svar. Jag litar på henne, hon är en smart tjej med mycket sunt förnuft. Det är mer omständigheter som är oroande.
Vi får se hur det blir, beslutet är inte taget än :)
Gott nytt år!
Alltså ni är medvetna att ni stampar ner på en 16 årig tjej som endast försökte hjälpa till?
Alltså ni är medvetna att ni stampar ner på en 16 årig tjej som endast försökte hjälpa till?
Haha jo visst
Haha jo visst
Var 15 vid milleniumskiftet och var på fest hos min ett år äldre kusin. Där fanns alkohol och jag drack en del vad jag kommer ihåg men blev inte askalas.
På din tid Aa.
Det gjorde man redan för 20 år sedan när det begav sig för mig... Varje generation vill gärna tro att de är liiiiite mer rebelliska än den innan men det är sällan verkligheten.
Nu var jag annorlunda.. Spenderade nyår när jag var 15 med mina föräldrar och gudföräldrar, när jag var 16 med pojkvän och en tjejkompis och hennes pojkvän. Jag var nykter men våra pojkvänner var 19 och 20 så de hade med alkohol och vi tog varsitt glas champagne.. Men mer var inte vi intresserade av. Och när jag var 17 och 18 firade jag med Kyrkans ungdom på läger :-P
Fast de flesta av mina vänner firade och var fulla från att de var 14-15 nånting...
Tycker väl rent generellt att en 15 åring kan fira med familjen, men allt beror på tonåringen och vart den skall.. Är de skötsamma och skall vara på ett ställe med andra skötsamma, kanske där vuxna faktiskt kan hålla koll, ja då ser jag inget problem. Men att släppa dem vind för våg skulle jag inte göra...
Har inga egna tonåringar men om jag hade haft en 15-åring så hade h*n varit med mig.