• Linnea77

Någon som har tips på vart i Florida som är bra att semestra i?

Hej!

Vi är oftast i fort lauderdale el pompano när vi semestra i Florida. Vi gillar närheten till både bad o bra shopping.

I augusti åker vi igen o vi fundera nu på ifall vi skall tänka nytt o åka till ett nytt ställe. Fundera på ifall man skall testa Tampa el cape corall sidan. Inlandet är vi inte intresserade av utan vill ha liten bits körning till havet! Vi gör inget annat än bada o shoppa så det behöver inte vara golfbanor osv!

Kom gärna med massor av förslag o +- på olika ställen. Gärna tips på bra prisvärda uthyrningsställen på hus gärna med pool!

????

• Svar på tråden Någon som har tips på vart i Florida som är bra att semestra i?
  • Linnea77

Ja key west har vi tänkt. Everglades har vi besökt innan o blir kanske man bilar igenom om man bor på gulf sidan.

Någon som har mer tips?

• Dixie

Jag tycker bäst om västkusten, Sanibel Island är jättefin, dock ganska dyrt att bo där - vi har då bott i Fort Myers Beach. Naples och Tampa är också trevligt.

På östsidan är St Augustin värt ett besök en natt eller två - vet dock inte hur det blev där efter stormen i vintras, har för mig en del förstördes.

• Söder73

Vi har tidigare bara varit i Fort Lauderdale men befinner oss just nu i St Petersburg. Jättefin stad med härliga stränder. Man ser delfiner leka i vattnet från balkongen. Rekommenderas verkligen!

• Linnea77
    Söder73 skrev 2017-01-04 05:59:07 följande:

Vi har tidigare bara varit i Fort Lauderdale men befinner oss just nu i St Petersburg. Jättefin stad med härliga stränder. Man ser delfiner leka i vattnet från balkongen. Rekommenderas verkligen!

Tack snälla för tipset! Skall kolla upp detta snarast

Hyr ni lägenhet el hus?
  • Söder73
    Linnea77 skrev 2017-01-04 04:16:53 följande:
    Tack snälla för tipset! Skall kolla upp detta snarast

Hyr ni lägenhet el hus?
    Vi hyr lägenhet. Gå in på floridasemester.nu
    Det är 2 bröder som hyr ut
  • Balla

Letar efter en klassisk piano låt som blir högre och högre i höjd inte i ton. Det är det ända jag vet om den, eller det ända jag kommer ihåg. Tyvärr..

Svar på tråden Någon som har tips på vart i Florida som är bra att semestra i?