• narie24

Ni över 35 som gjort kub

Hej!

Jag ska nästa vecka göra kub och jag är så spänd och orolig över resultatet.

Jag är 37 år och väntar mitt tredje barn.

Ni som är i samma ålder, vilka siffror fick ni?

• Svar på tråden Ni över 35 som gjort kub
  • Calliope

Är 39 år och har gjort KUB på mina tvillingar.

Jag fick 1:5700 för Downs, 1:20000 för trisomi 13 och 18. Låg risk för kromosomavvikelser på båda bebisarna.

• Mandelkanel

Fick 1:36 för downs syndrom och 1:10000 på det andra. Var ett blodvärde som drog ner det, ultraljudet var bra. Gjorde sen fvp var som var ua. Har en frisk bebis nu :). Bli inte nedslagen om siffrorna är dåliga, oftast går det bra ändå. Kändes som jag föll ner i ett hål när jag fick siffrorna men sen läste jag på och förstod att det ändå var låg risk. Men tillräckligt hög för att välja fvp. Lycka till!

• Axioria1

37 år. Fick 1:20000 på alla tre trisomier. Hade tydligen väldigt bra värden på blodprovet enligt bm. Trodde jag skulle gå lägre pga åldern.

• Ankissen

Jag fick 1/22 och gjorde NIPT som visade friska kromosomer. Jag har även gjort ett utökat UL med organscanning som var tipptopp. För mig var det åldern och en bred nackspalt som drog ner, är 38.

• Snuttis2

Fyller 36 i år och gjorde kub i v 13, fick enligt bm låg risk ! Siffran var på 1:5400 någonting.

• rox

Jag var 33år under första kub och 35år andra gg, fick 1:20000 på alla båda gångerna. Jag var säker på att min ålder skulle dra ner siffran båda gångerna och att det inte var möjligt att uppnå högsta siffran runt den åldern men jag hade bra blodvärden så det vägde upp.

Det kommer gå bra för dig TS!

Dock så är det inte ovanligt att oavsett vad man får för siffra så fortsätter man att oroa sig, antingen över just siffran eller över nästa grej man kommer på :/

• druvan52

1/20000. Blodprovet som gjorde det, som i sin tur måste vara lågt iom att jag väntar en pojke.

• druvan52

1/20000. Blodprovet som gjorde det, som i sin tur måste vara lågt iom att jag väntar en pojke.

• Beebii

37 år och väntar tredje barnet här med!

Gjorde kub vid andra barnet och fick 1:45 (el liknande) gjorde mkp som visade på frisk bebis och har även ett friskt barn.

Vid kub denna gång gick vi 1:250 och ansåg att det var tillräckligt bra siffror för att inte gå vidare. Litar på ett friskt barn igen

• Delilah2001

Jag är 37 år och fick 1:20 000 på alla tre avvikelser på kub.

Gjorde också NIPT, fick även där låg sannolikhet.

Svar på tråden Ni över 35 som gjort kub