Starkvin till 12-åring!
Jag separerade från min man i somras. Vi har tre barn, 15, 12 och 9. 15-åringen vill nästan aldrig träffa sin pappa och 9-åringen vill helst vara med mig men vill ändå träffa sin pappa några gånger i veckan. 12-åringen är mest hos pappan för det är bättre internet och han får spela hur mycket han vill. Han har två vuxna barn sedan tidigare som han inte har mycket kontakt med men som jag har bra kontakt med. Jag och de stora barnen har börjat misstänkta att mannen har Aspergers eller är narcissist eller båda. Något är det som inte stämmer med honom.
Idag när 12-åringen kom till mig berättade han att pappan bjudit honom på starkvin (15%) i går kväll. Visserligen bara ett litet glas men jag tycker ändå inte att det är okej. Jag vill inte att det ska hända igen men det fungerar verkligen inte med kommunikationen mellan mig och mannen just nu och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Sonen berättade också att han spelat dataspel till tre på morgonen tidigare i veckan.
Vi har gått på familjerådgivningen, men han vägrar att gå sedan några månader tillbaka. Vad kan jag göra?