• emmaliinnea

Plussat! Hur ska jag veta vilken vecka??

Har haft styva och ömma bröstvårtor under någon veckas tid, vet inte exakt, tog två stycken grav test idag och båda visade positivt! Men hur sjutton ska jag veta vilken vecka jag är i?? Slutade med p-piller den 21/11 och fick min "pillermens" 23/11, därefter har jag aldrig haft någon "riktig" mens, bara en pytteliten blödning den 9/12 (äl??)

Någon som vet?

• Svar på tråden Plussat! Hur ska jag veta vilken vecka??
  • Linnis92

Du bör vara någonstans kring vecka 5-6. Ladda ner "gravid och baby" appen så hjälper den dig att räkna :)

• Migas

Om jag utgår från mensens första dag, så borde du gå in i vecka 7 (6+0) imorgon, men om jag istället räknar på att du hade äl den 9/12 och därmed sätter det till 2+0 så skulle du istället gå in i vecka 7 (6+0) på fredag. 

Men eftersom du inte är säker på att det var just ägglossningen som orsakade blödningen så skulle jag utgå ifrån "pillermensen" och säga att du idag är i vecka 6 (5+6) och byter vecka imorgon. 

• Rebecka92

Grattis till dig! :) jag hade också min senaste mens den 23/11, vilket betyder bf i slutet på augusti och samtidigt :) jag är i vecka 6 (5+6) idag.

• emmaliinnea
    Rebecka92 skrev 2017-01-03 17:26:42 följande:

Grattis till dig! :) jag hade också min senaste mens den 23/11, vilket betyder bf i slutet på augusti och samtidigt :) jag är i vecka 6 (5+6) idag.

Tack! Och detsamma till dig! Så himla kul :D

Det känns så himla konstigt, trodde verkligen inte att det skulle gå såhär fort!! Men är såklart väldigt väldigt glad :) hoppas bara allt går hela vägen!
Svar på tråden Plussat! Hur ska jag veta vilken vecka??