Wanderlust1 skrev 2017-01-04 21:37:12 följande:
Jag har typ samma panik. Min karl vill ha barn för allt i världen. Han är lite äldre än mig så. Men jag känner mig totalt ointresserad. Blev gravid och kände direkt när jag blev det.
Nu är jag bara i vecka 5-6. Vet inte riktigt. Så de är TIDIGT. Men funderar också om jag ens vill ha barnet nu. Det är så hemskt. Och man känner sig så dålig. Vet ju att de är risker för att tidigt missfall kan ske. Kan bli irriterad att jag nu blev en guldklimp för min sambo bara för att jag är gravid, han skulle helst slå in mig i bubbelplast och frågar hur jag mår hela tiden... ja han får mig att känna mig som en vandrande livmoder....
Så just NU ångrar jag att jag ens blev gravid.. ytterst få och korta stunder jag känner lycka. Men tror min sambo skulle dö om jag ville göra abort. Han har försökt med sitt ex 3 år innan mig... och nu har vi varit ett år tillsammans.. Så ja fyra/fem år har han trånat efter barn. Medan jag inte varit brydd ALLS.
Velat resa leva livet. Inte behöva fundera på en minimänniska och sätta mig själv åt sidan helt och hållet. När man kollar på forumen här ser man att tjejer är överlyckliga så man Skäms över sig själv som nästan önskar bort de man har i magen...
Är de bra mellan dig och killen nu? Är han jätteivrig? Du har ju velat ha barn innan skriver du, så tror du får en såndär panik i början bara. De vänder nog snabbt för dig kanske så får du vara lika glad som de andra tjejerna här inne. Eller känns de helt omöjligt? Menar du att du kanske inte vill ha barn över huvudtaget i livet eller att det bara inte passar just nu?
Vad jobbigt :/ Känner verkligen med dig. Min kille hade egentligen sagt att han inte var redo för barn, men när jag blev oplanerat gravid vad han ändå rätt glad och sa att han inte såg abort som ett alternativ. Så en del av min oro har varit om han verkligen ville.
Hade jag haft en kille som var så ivrig på att få barn hade jag nog fått barn betydligt tidigare och varit ännu gladare. Det är min kille som varit bromsklossen för barn tidigare. Jag tror min tveksamhet mest har med hormoner att göra och som många beskriver här i tråden går det nog över med tiden och när man känner sparkar osv.
Ville du ens ha barn innan du blev gravid? Gav du med dig pga sambons tjat? Om du inte haft önskan själv eller känner att du vill bli mamma förstår jag att du tvekar. Tycker inte att du ska göra det för att göra din sambo glad. Bara om du själv känner att du är redo för att ha barn.
Jag har dock samma ångest som du beskriver ibland kring om man vill vara mamma - resten av sitt liv! Men jag tror det blir mycket vad man gör det till. Jag vill försöka leva ett aktivt och socialt liv där ungen får följa med oss på resor och annat kul. Barn behöver inte utesluta resande och annat kul i livet.