När kände ni rörelser första gången?
Som rubriken. När under er första graviditet kände ni rörelser första gången? :)
Som rubriken. När under er första graviditet kände ni rörelser första gången? :)
I början av v 19 började jag känna små buffar. Trodde att Jag skulle känna tidigare eftersom det är tredje barnet...
Men vet inte än var min moderkaka ligger. RUL imorgon?
I början av v 19 började jag känna små buffar. Trodde att Jag skulle känna tidigare eftersom det är tredje barnet...
Men vet inte än var min moderkaka ligger. RUL imorgon?
Ja det är både spännande och nervöst. Jag har aldrig varit så nervös som jag är nu för tredje gången...
Jag är i v 21+4 och har inte känt något alls. Har moderkaka i framvägg. Kollade med doppler för 2v sedan och då var allt OK. Skulle vilja kolla igen men bm hade inga tider:-/
Hej! Grattis till bebisen, har min moderkaka i framvägg och jag kände min pojke första gången v22+1 om jag minns rätt och inte förrän runt v25+5 kände jag regelbundna sparkar :)
Lite "fladder" i v 16-17. Hade moderkakan i framvägg. Nu i andra graviditeten började jag också känna rörelser runt v 16.
Kände inget fladder alls, utan rejäla sparkar direkt. Och de kom i vecka 21+4 :D
Jag är i v 21+4 och har inte känt något alls. Har moderkaka i framvägg. Kollade med doppler för 2v sedan och då var allt OK. Skulle vilja kolla igen men bm hade inga tider:-/
16+0 kände jag bebisen för första gången.
18+6 kände sambon knuffar från utsidan av magen.
Jag har moderkakan i bakvägg. Är förstföderska:)
Min första graviditet kände jag min dotter i v 20. Moderkakan låg i framvägg och då dämpar den rörelserna så man oftast inte känner något så tidigt.
Min andra graviditet kände jag min dotter i v 14 som ett fladder i början. Moderkakan låg i bakvägg så det var lättare att känna henne.
Min tredje graviditet som pågår nu började jag känna bebis v 15 som små pet/duttar men det kändes väldigt sällan första veckorna. Från v 18 kände jag mer ordentligt. Mest på höger sida så jag har trott moderkakan ligger på vänstra sidan men moderkakan ligger i bakvägg fick jag reda på igår. Är i v 20 nu.
Jag kände min plutt först v 21. På ul i v 20 såg barnmorskan hur han sparkade men kände inget iaf. Trots moderkaka i bakvägg. Efter v 21 började han sparka som bara den och lever fortfarande rövare fler ggr i timman nu i v 32
V 11 med alla 3 barnen (är smal vilket kanske gör det lättare att känna tidigt) kände fladder.
Går in i vecka 21 imorgon och har fortfarande inte känt någonting :( har moderkakan i framkant och det är väl därför, precis som barnmorskan sa till mig. Men jag vill så gärna känna nu!! Längtar...
Nu kan jag ju ta o skriva i denhär tråden igen :D skrev i vecka 15 och trodde att jag hade känt nåt litet. och det gjorde jag! För nu senare känner jag igen det fast det var mycket svagare då.
I vecka 14-15+ kände jag de första fosterrörelserna i form av små kittel långt nere, som att någonting killade mig inifrån.
Vecka 17+1 kände jag de första tydliga rörelserna och då kändes det som små buffar/muskelryckningar, 5-10 gånger under ca en kvart.
Vecka 17+4 kände jag första gången utanpå magen.
Vecka 18+1 kände sambon utanpå magen första gången.
Nu är jag i vecka 26+ och det har buffats och sparkats som bara den sedan dess. Nu har bebisen även börjat trycka ut kroppsdelar på båda sidor av magen samtidigt, samt ibland flyttar omkring på sig och bökar runt 
och jag har moderkakan i bakvägg.
Började känna lite i vecka 17 och fram till igår kände jag varje kväll. Inget syns utanpå magen men jag känner. Var ganska still sen i måndags och idag blev jag jätte orolig. Ringde förlossningen och åkte in, gjorde UL hjärtat slog och han rörde sig jätte mycket men jag kände inget.
Tydligen är det vanligt att man inte känner visaa dagar.
Började känna lite i vecka 17 och fram till igår kände jag varje kväll. Inget syns utanpå magen men jag känner. Var ganska still sen i måndags och idag blev jag jätte orolig. Ringde förlossningen och åkte in, gjorde UL hjärtat slog och han rörde sig jätte mycket men jag kände inget.
Tydligen är det vanligt att man inte känner visaa dagar.
När det är så tidigt så är det normalt att det ibland inte känns som att bebisen rör på sig där inne. Tror att det inte är förrän runt vecka 25-26 som man SKA känna fosterrörelser varje dag:)
Tack för alla svar!! Har inte möjlighet att svara all en och en pga karpaltunnel på båda händerna så får ont av att skriva.
Jag är i v 25+6 nu och har senaste typ 2-3veckorna känt lite varje dag. Nu den här helgen har det ökat lite. Har moderkakan o framvägg och enligt alla ul är det en sprattlig bäbis som dock gärna kickar i moderkakan. Men både bm o förlossningen (var in på kontroll förra veckan pga minskade rörelser) har sagt att det inte är konstigt att det blir "mindre" trots att jag är efter v25 eftersom moderkakan är i framvägg och hen som sagt gärna kickar i moderkakan. Hör både hjärtslag och rörelser med dopplern så vet att allt är okej ändå :) men hoppas på att det blir ännu mer snart ju större bubblan blir! :)
Tack för alla svar!! Har inte möjlighet att svara all en och en pga karpaltunnel på båda händerna så får ont av att skriva.
Jag är i v 25+6 nu och har senaste typ 2-3veckorna känt lite varje dag. Nu den här helgen har det ökat lite. Har moderkakan o framvägg och enligt alla ul är det en sprattlig bäbis som dock gärna kickar i moderkakan. Men både bm o förlossningen (var in på kontroll förra veckan pga minskade rörelser) har sagt att det inte är konstigt att det blir "mindre" trots att jag är efter v25 eftersom moderkakan är i framvägg och hen som sagt gärna kickar i moderkakan. Hör både hjärtslag och rörelser med dopplern så vet att allt är okej ändå :) men hoppas på att det blir ännu mer snart ju större bubblan blir! :)