MA tredje gången - vänta eller skrapa?
Hej
Jag har barn, men haft 2 MA efter den sista barnet, och nu kom det den tredje. Jag har varit på ultraljud först i v. 7, allt såg bra ut. Men jag hade bakterier i underlivet, har doktorn sagt. Fick Donaxyl utskrivet, som jag tog enligt anvisningar i 6 dagar. Efter 12 dagar var det dags för återbesök, och då hittade inte doktorn några hjärtslag!
Jag gick hem och ska bestämma mig hur jag vill gå till väga - vänta eller begära tabletter eller skrapning. Doktorn tyckte att jag kunde vänta, eftersom de två första gångerna kom allting ut helt naturligt.
Vad skulle ni göra? Det kommer ta 3-4 veckor minst innan kroppen försöker att bli av med MA.
Jag vill inte ta tabletter eftersom jag hade ett kejsarsnitt och för att jag brukar blöda så att jag nästan svimmar när jag får missfall. Det finns skrapning eller vänta.
En annan fråga - kan man begära tid med kuratorn? Jag vill också sjukskriva mig, jobbar med svåra barn i skolan. Man måste vara mentalt tuff när man är på jobbet och jag känner att jag inte orkar just nu. Kan man få sjukskrivning? Av gynekologen eller kuratorn?
Kan medicinet Donaxyl orsakat MA? Någon som har liknande erfarenhet?