Deadea skrev 2017-01-12 23:03:22 följande:
Lost finn inte på Netflix. :(
Fortsätt gärna tipsa om saker man kan göra på dagarna, om filmer, serier, spel och böcker som är bra.
Ger lite andra tips än du efterfrågade, nämligen några av de 110 youtubekanaler jag prenumererar på. Hoppas det är ok.
Här är en av varje bokstav (som jag har....)
Armoured Skeptic diskuterar och besvarar religiösa och (tok)feministiska påståenden med lika delar humor, vetenskap och åsikter. Han har också två andra kanaler, av vilka jag rekommenderar Armoured Media, där han och ofta hans flickvän recenserar och diskuterar film.
Brentalfloss gör musikvideor med musik från TV-spel. Hans stora serie heter "With lyrics". Han är inte jätteaktiv längre, men då och då poppar det upp något.
Channel Awesome (har även en ännu större hemsida) har flera olika användare och delar, bland annat Nostalgia Critic, som recenserar framför allt dåliga filmer från -80 och -90talet. Han har även gjort Disneycember i 6 år, där han gått igenom snart sagt alla disneyfilmer som finns. Andra serier på kanalen är Sibling Rivalry där Nostalgia Critic, men som sig själv, Doug, och hand bror Rob, recenserar nya filmer, Tamara's never Seen, där Tamara ser kultklassiker som "alla har sett" för första gången och pratar om dem och Awesome Comics som är mer en paneldiskussion om serietidningar och sånt.
Farfromsubtle spelar TVspel från soffan. En kille och en tjej, eller bara killen. En gång i månaden ha de "Show and Trailer" där de och ter av deras vänner tittar på månadens trailers och snackar.
GameSpot är främst en spelnyhets- och trailerkanal, men de har även paneldiskussioner och lite livestreming. De har även börjat kladda med film och TV. Förra säsongen av Game of Thrones hade de recaps och teorisnack varje vecka.
How it should have ended gör tecknade alternativa slut av storfilmer. Bland annat har de gjort Lord of the Rings, Star Wars och Big hero 6. De gör annat filmrelaterat också.
Jim Sterling pratar spel. Lite mer udda spel, som Steam Greenlights. Han gör även Jimquisition, där han pratar om industrin som sådan, mer än spel.
Logicked är religionskritiker och pratar om sånt.
MundaneMatt tar upp nyheter från hela världen, oftast ganska underliga eller skruvade sådana. Han har också en serie, 3 buck theatre, där han pratar om filmnyheter av olika slag och då och då recenserar han en film.
Peter Hollens är sångare och gör allt endast med sin röst och kropp. Inga instrument. Han gör mest covers, men då och då har han något själv. Ibland har han gästsångare eller gör större collabs.
Renegade cut analyserar film, riktigt på djupet. Han har även 2 poddar, Wordfunk och Dicefunk, men de har jag faktiskt inte lyssnat på, så jag vet inte vad de handlar om.
Jag hade jättemånga på S men slår ändå ner på
Screenjunkies. De har en panel"tävling" varje vecka där de diskuterar olika ämnen om film. De har en champions belt och alltihop. Ämnena föreslås av deras fans på twitter. De har även Honest trailers (superkul, leta efter Honest Trailers Frozen för ett litet smakprov)
The Film Theorist och
The Game Theroist tänker jag slå ihop. Samma skapare, samma idé, bara olika ämnen. MatPat presenterar olika förklaringar och förslag om filmer och spel, till exempel "Hur man överlever Hungerspelen", "Skönheten och Odjurets bortglömda tragedi", "Luigi är Mario-spelens rikaste karaktär" och "Binding of Isaacs olika slut förklarade". På engelska, förstås, även om jag översatt titlarna. Även andra saker finns på kanalerna.
Wisecrack gör en del olika saker, men bland annat har de en serie där de analyserar film ur en utomjordings perspektiv i en tid där mäniskor inte längre finns, utan filmerna är arkeologiska fynd. Humor.
Japp, det vart ett långt inlägg. sorry.