• Pellassarah

Gravidsymptom efter 1 vecka?

Hej!

Det är så att jag och min sambo nyligen bestämt oss för att äntligen skaffa barn. Jag har gått på p-piller de senaste två åren och slutade med dem för två veckor sedan. För cirka en vecka sedan hade vi samlag, ej vid ÄL men under den "fertilaperioden", och jag sedan dess haft som menssmärtor som kommer och går. De varierar i styrka/smärta och kommer flera gånger per dag. Det är närmare två veckor kvar till min beräknade mensturation, om den ens kommer som tidigare med tanke på att det blir den första utan p-piller på lång tid. Kan detta var ett tecken på väldigt tidigt graviditet eller är det jag som är ute och cyklar? Vore så tacksam för era åsikter/kunskaper!

• Svar på tråden Gravidsymptom efter 1 vecka?
  • greatbigworld

Kan vara tecken, men känns för tidigt men tanke på att ägget fäster först ca en vecka efter befruktning. Kan vara smärta på grund av att du haft din första ägglossning på länge eftersom du gått på ppiller och då har man ju inte ägglossning. Har du inte haft en riktigt mens sen du slutade med pillerna? Jag skulle ta det lugnt och låta kroppen komma i fas med sig själv igen innan man börjar kolla ÄL och försöka pricka in :)

• Hermioney
    Pellassarah skrev 2017-01-06 14:52:55 följande:

Hej!

Det är så att jag och min sambo nyligen bestämt oss för att äntligen skaffa barn. Jag har gått på p-piller de senaste två åren och slutade med dem för två veckor sedan. För cirka en vecka sedan hade vi samlag, ej vid ÄL men under den "fertilaperioden", och jag sedan dess haft som menssmärtor som kommer och går. De varierar i styrka/smärta och kommer flera gånger per dag. Det är närmare två veckor kvar till min beräknade mensturation, om den ens kommer som tidigare med tanke på att det blir den första utan p-piller på lång tid. Kan detta var ett tecken på väldigt tidigt graviditet eller är det jag som är ute och cyklar? Vore så tacksam för era åsikter/kunskaper!

Jag brukar känna av de första graviditetssymtomen en vecka innan mensen ska komma.
    Det känns som ett hårt spänt band allra längst ner på magen eller hur man nu ska beskriva det men inget annat känns
Svar på tråden Gravidsymptom efter 1 vecka?