• modsey

Fantastiska vidunder och vart man hittar dem. Film för 8 åringar?

Har två potter fantaster här hemma som gärna vill se ovan film som är för 12 år. ( de vet att det inte är potter historian)

De läser själva mycket fantasy böcker av olika slag.

Ni som sett filmen . Är det ok att ta med dem på den tycker ni?. De blir 9 år i år

• Svar på tråden Fantastiska vidunder och vart man hittar dem. Film för 8 åringar?
  • Griseknoen35

Ja, gå! Min 9 åring älskade filmen. Hon tjatar som en galning efter boken nu. Den var väldigt bra och inte speciellt läskig.

• Lisasmor

Jag tycker den var ganska läskig. Men bra! Så det beror lite på hur känsliga de är.

• Ving

Hej! Vår son som är 10 år är sen han var 4 år Potterfantast, han såg tidigt alla filmerna (typ 4-7 år) Han är helt olik mig själv som barn, jag blev rädd för det mesta. Han tycker oftast att det bara är spännande. Filmen du funderar på såg vi hemma, vi märkte att han reagerade annorlunda och tyckte att det var väldigt obehagligt, så efter halva ville han stänga av. Så jag skulle vänta lite och iallafall inte se den på bio där man är mer fast.

• Ving

Äsch, bortse den mitt svar. Jag blandade ihop den med filmen som jag nu inte minns namnet på som handlar om barn med speciella krafter.

• 5by5

Min dotter såg den på premiären och älskade den (hon skulle precis fylla 9). Tyckte inte den var läskig, men hade lite svårt att hinna läsa all text (vilket jag förstår, kan skälv inte läsa texten alls på 3d film) så jag fick förklara viss saker för henne.

• Hannama88

Har barnet sett orginal potter filmerna så ska inte fantastic bessts vara några problem. Visst det är lite läskigt men tycker inte det är värre än de senare potter filmerna.

Svar på tråden Fantastiska vidunder och vart man hittar dem. Film för 8 åringar?