Hur ska jag veta när jag inte haft mens på flera år?
Hej!
Jag har ätit minipiller i flera år, både när jag haft förhållanden och när jag varit singel. Jag har i princip aldrig mens och har svårt att känna när jag har ägglossning också. Brukar typ få lite humörsvängningar och lätt mensvärk i ryggen mot slutet av månaden?
Hur som helst, nu är jag 28 år och i ett stabilt förhållande och bestämde mig därför för att sluta med mina piller och låta naturen ha sin gång. I samråd med min kille såklart ;) Jag slutade med dem i mellandagarna (2016) och har väl haft sex som vanligt efter det, inte tänkt på nåt speciellt eller typ "åh nu ska vi skaffa barn". Utan bara kört på liksom.
Vips så börja jag få ömma bröstvårtor, brösten känns lite tunga, har ganska brutala humörsvängningar (????) och lite ont/bubbligt i magen.
Jag förstår att jag mycket väl inbillar mig men jag måste ändå kolla liksom, hur fort kan det egentligen gå? Vet att effekten av piller försvinner direkt när man slutar med dem men vad är liksom oddsen på att jag slutar ta piller, har sex några gånger utan att ha någon aning om ifall det är "rätt i tiden" och helt plötsligt blir gravid?
Kan ingenting om sånt här, läser om BIM hit och dit men med tanke på stt jag inte haft mens och knappt ens några känningar på flera år så vet jag inte om jag kan lita på min kropp eller när det är rätt läge att testa sig?
Tacksam för svar!! :)