• EvaLinn

Gravid? Vågar jag hoppas?

Jag och sambon har försökt bli gravid i ca 2 år. Genomgått tester som visar att allt är normalt hos både honom och mig själv. Hade väldigt oregelbunden mens hela första året efter jag slutade med p-piller. Men senaste halvåret har den varit väldigt regelbunden! Använder mig av natural cycles och ägglossning test. Hade positivt ägglossnings test den 20 och 21 december, skulle fått mensen den 4/1 men den har ännu inte kommit. Hade mensvärk i flera dagar men ingen mens. Gjorde ett test i morse, tycker att det såg ut som ett väldigt svagt plus men vet inte om jag inbillade mig?? Nu har värken försvunnit men känner mig "varm" och uppsvullen i nedre delen av magen.. Vågar inte hoppas för mycket men blir galen av att bara vänta.. Ska göra ett nytt test imorgon bitti igen och har även beställt hem ett digitalt test.. Vad tror ni? :)

?
  • Svar på tråden Gravid? Vågar jag hoppas?
  • Any80

Symptomer du säger verkar som att du e gravid, har du ömma bröst?

• EvaLinn

Nej det tycker jag inte, men får för mig att dom känns lite fylligare?

• Luckytarot

Det verkar helt klart lovande! Försök dock att inte hoppas för mycket ifall det inte skulle vara något, så du slipper för mycket besvikelse. Håller tummarna!

• EvaLinn

Nä precis försöker att inte hoppas för mycket! Har som aldrig haft den här känslan i magen förut, känns som det är gaser där inne och samtidigt varmt på nått sätt :p men det är bara att vänta och se...

• Any80

Håller verkligen tummar för dig. Men hade jag varit dig, jag hade åkt och köpt digital test nu :)

• Any80

Håller verkligen tummar för dig. Men hade jag varit dig, jag hade åkt och köpt digital test nu :)

• Any80

• EvaLinn

Bor i en liten by där vi inte har tester i livsmedelsbutiken :/ å jobbar hela dagarna så tar mig inte iväg till närmsta samhälle :) får vänta tills de kommer på posten :)

Svar på tråden Gravid? Vågar jag hoppas?