• cecan

Gravid efter pstav

Hej! 
    Tog ut min p-stav 20/12 och vi försöker nu bli gravida, testade mig med ägglossningstest och visade positivt 29/12 dagen efter fick jag även molvärkar i magen så måste varit ägglossningen som kändes. Man brukar man räkna ca 14 dagar mellan ägglossning och mens väl? Har inte fått min mens än men känner mig yr, väldigt trött och har lite molvärkar. Vad tror ni, finns det ens chans för en bebis redan nu även om jag precis tagit ut p-staven?
    Vad var era första riktigt tidiga gravtecken? 
    Längtar ihjäl mig!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-09 16:02
    Kan även lägga till att jag ej haft mens under tiden jag haft p-staven. Har haft den i ca 2 år och innan dess ätit minipiller och ej haft mens då heller så har varit "mensfri" i ca 6 år. Hur vanligt är det att ägglossningen kommer igång direkt?

• Svar på tråden Gravid efter pstav
  • Jossan.augusti2017
    cecan skrev 2017-01-09 15:57:32 följande:

Hej! 
    Tog ut min p-stav 20/12 och vi försöker nu bli gravida, testade mig med ägglossningstest och visade positivt 29/12 dagen efter fick jag även molvärkar i magen så måste varit ägglossningen som kändes. Man brukar man räkna ca 14 dagar mellan ägglossning och mens väl? Har inte fått min mens än men känner mig yr, väldigt trött och har lite molvärkar. Vad tror ni, finns det ens chans för en bebis redan nu även om jag precis tagit ut p-staven?
    Vad var era första riktigt tidiga gravtecken? 
    Längtar ihjäl mig!!

Hej! Det kan absolut vara möjligt. Min vän blev gravid direkt efter hon tog ut sin p-stav. Jag hade lika symtom som dig väldigt tidigt. Det som märktes som mest var tröttheten och molande värk i magen. Jag plussade 7 dagar innan bim. Lycka till!
Svar på tråden Gravid efter pstav