• Mulelen

Gravid v. 16 progesteronbrist?

Jag är gravid i v. 16 och har använt lutinus fram tills i söndags. I ca 3 v har jag blött(mestadels brunt) och ingen läkare vet varför. Sedan jag slutade med lutinus har blodmängden ökat. Kan det ha något samband? Är det någon som fått lutinus eller använt progesteronkräm under hela graviditeten? Finns det någon som slutat med lutinus/progesteronkrämen och fått missfall. Jag orkar inte!!!

• Svar på tråden Gravid v. 16 progesteronbrist?
  • Mulelen
    frestelsen skrev 2017-02-05 09:10:21 följande:
    Förstår det:) hur är det med blod?
    Det har slutat sen sist vi pratade.
    Nu är jag nervös att den har dött däremot. Inga känningar förutom magsmärta igår :( och det var inte växtvärk... att man alltid oroas!
  • frestelsen
    Mulelen skrev 2017-02-05 10:22:24 följande:

Det har slutat sen sist vi pratade.

Nu är jag nervös att den har dött däremot. Inga känningar förutom magsmärta igår :( och det var inte växtvärk... att man alltid oroas!

Den har inte dött. Man har inte så mycket känningar nu i trimester 2:) när va rul?
  • Mulelen
    frestelsen skrev 2017-02-05 13:03:40 följande:
    Den har inte dött. Man har inte så mycket känningar nu i trimester 2:) när va rul?
    Haha nä men du vet hur det är!
    På tisdag är det dags :)
  • frestelsen
    Mulelen skrev 2017-02-05 14:25:06 följande:

Ooo snart:) kommer du kolla kön?
  • frestelsen
    Mulelen skrev 2017-02-05 14:25:06 följande:

Hur går det?
  • Mulelen
    frestelsen skrev 2017-02-08 10:11:19 följande:
    Hur går det?
    Vi var på ultraljud igår. Allt såg fint ut men nåt kön ville den inte visa upp! Häromdagen så small det bara till och magen hade växt en hel del. Nu är det nog dags att börja berätta för folk på jobbet. Hur går det för dig?
  • frestelsen
    Mulelen skrev 2017-02-08 19:06:43 följande:

Vi var på ultraljud igår. Allt såg fint ut men nåt kön ville den inte visa upp! Häromdagen så small det bara till och magen hade växt en hel del. Nu är det nog dags att börja berätta för folk på jobbet. Hur går det för dig?

Ah en blygis;) ja men om 20 veckor får du veta iaf:)

Kul att allt såg bra ut:) samma bf som innan? Ja min med är 19+1 idag och igårkväll sa det poff och magen vart stor:)

Jo går bra, ska tillbaka på ul på måndag och kolla lite som bebis inte ville visa, typ munnen och bröstkorgen. Sen är jag sjukskriven i 6 veckor nu med, sköönt:)
  • Mulelen
    frestelsen skrev 2017-02-08 20:02:29 följande:
    Ah en blygis;) ja men om 20 veckor får du veta iaf:)

Kul att allt såg bra ut:) samma bf som innan? Ja min med är 19+1 idag och igårkväll sa det poff och magen vart stor:)

Jo går bra, ska tillbaka på ul på måndag och kolla lite som bebis inte ville visa, typ munnen och bröstkorgen. Sen är jag sjukskriven i 6 veckor nu med, sköönt:)
    Ja och hur får vi de 20 v att gå fort? ;)

De flyttade mig en dag bakåt, så 3 juli.

Jaså? Vad är det de tittar på på munnen?
    Varför sjukskriven?
  • frestelsen
    Mulelen skrev 2017-02-08 20:47:28 följande:

Ja och hur får vi de 20 v att gå fort? ;)

De flyttade mig en dag bakåt, så 3 juli.

Jaså? Vad är det de tittar på på munnen?

Varför sjukskriven?

Min bf är 3e med:) kul om vi föder samma dag:)

De vill väl bara se att allt är ok, typ läppar o så:) fick inga bilder sist så hoppas få på måndag:)

Foglossning och för att inte anstränga mig så de börjar blöda igen
  • Mulelen
    frestelsen skrev 2017-02-08 21:14:00 följande:
    Min bf är 3e med:) kul om vi föder samma dag:)

De vill väl bara se att allt är ok, typ läppar o så:) fick inga bilder sist så hoppas få på måndag:)

Foglossning och för att inte anstränga mig så de börjar blöda igen
    Haha ja det hade vart kul :) men ser de gomspalt på ultraljud?

Åh stackare! Jag trodde jag hade foglossning strax efter jul men det var bara avsaknad av träning. Blä för värk!
  • frestelsen
    Mulelen skrev 2017-02-10 16:26:53 följande:

Haha ja det hade vart kul :) men ser de gomspalt på ultraljud?

Åh stackare! Jag trodde jag hade foglossning strax efter jul men det var bara avsaknad av träning. Blä för värk!

Ja om de kan se linsen i ögat som de såg på ul nu så lär de se sånt med:) ja ont är inte kul..
  • frestelsen
    Mulelen skrev 2017-03-09 09:24:40 följande:

Hur går det? :)

Bra:) magen växer och bebis sparkar:)

Va på Ullared och handla saker till bebis i helgen:)

Själv då?
  • Mulelen

Hade Ullared bra grejer tycker du? Vi funderar på att åka i april när vi ändå har vägarna förbi.

Det går bra. Har börjat känna lite sparkar men inte varje dag ännu. Så kul :)

• frestelsen
    Mulelen skrev 2017-03-10 06:57:53 följande:

Hade Ullared bra grejer tycker du? Vi funderar på att åka i april när vi ändå har vägarna förbi.

Det går bra. Har börjat känna lite sparkar men inte varje dag ännu. Så kul :)

Ja vi fynda massa bra. En body kostar typ 40kr. Så är billigt. Resesäng, babysitter mm köpte vi med.

Skönt att känna lite sparkar nu:)

Har ni berätta för folk om graviditeten än?
  • Mulelen

Då kanske vi ska ta en tur ändå.

Ja vi har börjat berätta nu och nästan alla vi vill ska veta om det vet. Har ni berättat för alla?

Har du börjat förbereda dig för förlossningen? Blir mer rädd ju mer jag läser haha!

• frestelsen
    Mulelen skrev 2017-03-10 13:53:03 följande:

Då kanske vi ska ta en tur ändå.

Ja vi har börjat berätta nu och nästan alla vi vill ska veta om det vet. Har ni berättat för alla?

Har du börjat förbereda dig för förlossningen? Blir mer rädd ju mer jag läser haha!

Ja alla vet. Vi gick ut på fb i v 13.

Nja jag ska på samtal v. 27 pga förlossningsrädd. Hua vill föda normalt, gjorde snitt med min dotter
Svar på tråden Gravid v. 16 progesteronbrist?