• villblitremedpcos

Menopur utan IVF - någon mer?

Hej!

Efter flertalet misslyckade försök med pergotime trippelkur samt ovitrelle (ÄL men ingen graviditet) så har jag nu börjat en menopur-behandling 5/1. Jag tar 75 IE per dag. Var på ultraljud igår, många små äggblåsor och några större, skall fortsätta med samma dos menopur till 16/1 då jag skall på nytt ultraljud. Ingen IVf alltså utan bara FSH-stimulering. Någon i samma sits eller med erfarenhet? Skrattande 

• Svar på tråden Menopur utan IVF - någon mer?
  • Emno

Hej! Försöker också bli gravida med menopur men utan IVF! Har PCOS och provat pergotime och letrozol helt utan resultat. Är på sprutdag 6 med menopur nu!

Hur har det gått för er?????

• Nykär15

Jag kör med sprutor utan IVF, fast jag tar Bemfola. Ska ta fjärde sprutan idag. Ska in på VUL nästa vecka.

• Flerabarn

Jag lyckades efter flera års kamp få tvåäggstvillingar med hjälp av 300 IE Menopur per dag samt 1 spruta Ovitrelle innan insemination i Danmark. Fin livmoderslemhinna och 2 stora äggblåsor. Innan dess hade jag gjort 5 inseminationer och 3 IVF med som enda resultat 1 tidigt missfall i vecka 8-9. Jag hade då tagit Pergotime, Gonal-F och Ovitrelle. 

Svar på tråden Menopur utan IVF - någon mer?