• Anonym (Vad händer?)

låghormonare+blödning? hjälp!

Har fått fyra missfall inom loppet av ett år. Alla mellan v 5 och 7. Har vid missfallen blött rikligt 3-4 dagar med kraftiga smärtor och mått mycket dåligt fysiskt med svettningar osv.

Misstänkte nu att jag var gravid igen efter utebliven mens och galet mycket grav-symtom men fick inga positiva test. Har dock testat svagt positivt först i v 6 med de andra graviditeterna så tänkte att hormonerna kanske var låga.

HCG-prov på BIM+8 visade mindre än 1. Började blöda i lördags (BIM+13) och antog då först missfall. Men det konstiga är att det inte gjorde ont, jag mådde inte dåligt och det kom inga klumpar. Var det bara en sen mens undrade jag då? Men nu har blödningen slutat sedan igår och nästan alla graviditetssymtom är kvar i alla fall. Hade det varit en mens borde ju symtomen försvinna?

Någon som känner igen sig eller tror sig veta vad som händer? Får inga ultraljudstider.

• Svar på tråden låghormonare+blödning? hjälp!
  • DearFox

Ett missfall behöver inte kännas av i smärta alla gånger, sen kan man få blödningar och ändå vara gravid så jag hade tagit ett gravtest till :) om det fortfarande är negativt, vänta och se om nästa mens kommer ^^

• Anonym (Vad händer?)

Hur sent testar man positivt som senast om man är låghormonare?

• DearFox

Jag har hört vissa som plussat 10+ BIM och de har inte sett sig som låghormonare så det kan nog va ett tag ;O

• Anonym (Vad händer?)

Ojdå.. får kanske åka och ta ett nytt blodprov imorgon då och se vad som händer i kroppen.

• Anonym (Vad händer?)

Fått tid nu för VUL imorgon bitti. Fortfarande illamående, stora bröst, trött och molvärk/stickningar trots negativa test.

Är så nervös inför VUL. Några andra med lågt hcg och blödning men där det ändå gått vägen?

• Anonym (Hey)

Hur har det gått ts?

• Anonym (Nyfiken)

Lite nyfiken bara på hur du bekräftat graviditet om hcg är mindre än 1?

Jag håller tummarna att hormonerna ökar. Följer denna tråd eftersom jag själv är i liknande sits - mensen försenad, ömma bröst, illamående men negativa tester....

• Anonym (Inte gravid)

Fast man är ju inte gravid om hCG är <1. Alls. Och därför kan man heller inte få ett missfall.

• Anonym (håller med)
    Anonym (Inte gravid) skrev 2017-02-25 23:32:45 följande:

Fast man är ju inte gravid om hCG är <1. Alls. Och därför kan man heller inte få ett missfall.

Precis min tanke. 

Har läst i flera trådar där folk säger sig ha fått missfall men aldrig vart bekräftat gravida. Varför säger man det? Att mensen betedde sig annorlunda. Ja det gör min rätt ofta och inte har jag fått missfall för det. 

Även många som tar test som inte visar nåt men hävdar det är nåt där bara att FL:s upplösning är för dålig och sen när mensen kommer som den ska så var det ett missfall? 

Nä var i stället glada för att ni slipper genomlida helvetet med att förlora ett barn när  man har haft tydliga fina plus, sett det på VUL och UL....då är det missfall. Men inte om man inte ens fått ett positivt grav.test. 

Svar på tråden låghormonare+blödning? hjälp!