• akleija

Pågående missfall- horribelt!

Hej!

Måste bara skriva av mig...

Är 31 år och fick i våras diagnosen POF (för tidigt klimakterium) efter fertilitetsutredning. Väldigt tungt besked såklart. Fick börja köa för äggdonation och väntar med förhoppning. I november blev jag dock mirakulöst naturligt gravid! Lyckan varade i 10 dagar sen, den 21/12 såg man på tidiga ul att graviditeten avstannat. Väntat på MF sedan dess och idag bröt helvetet loss. Det gör så satans ont! Ligger i soffan och ålar mig. Tar smärtis med tveksam effekt, det enda som hjälper är TENS. Blöder gör jag också men smärtan är ändå värst... Gyn tycker jag ska hålla ut...

Hur länge höll smärtorna i sig för er? Vill bara att det ska vara över!

Jag kan ju inte hoppas på ny "egen" graviditet heller, detta var kanske min enda chans. Förmodligen gör den vetskapen det hela än jävligare.

Life is not fair!

• Svar på tråden Pågående missfall- horribelt!
  • Huuumlan_

Hej, beklagar verkligen :( så himla tråkigt. Jag fick mitt andra missfall för en månadsen och hade smärta i två dagar och blödde i 2 veckor ungefär. Men det är så olika verkligen.

• jentorq

Hej, vad tråkigt att höra, beklagar. Jag var på KUB ultraljud i vecka 13 (12+4 i tisdags och fostret levde inte (de tror det dog runt vecka 8), jag har fått tid hos sjukhuset att hämta ut tabletter på tisdag nästa vecka om det int ekommer ut av sig själv innan, jag ä rså ledsen och vill bara få det här ur mig så jag kan läka och försöka igen.

@Huumlan, har du fått två misfall på raken? Har du tidigare barn? Detta var första gången jag var gravid och första missfallet, hoppas innerligt att det går fort nästa gång och att det då går hela vägen till ett lyckligt slut.

• Huuumlan_
    jentorq skrev 2017-01-12 11:18:51 följande:

Hej, vad tråkigt att höra, beklagar. Jag var på KUB ultraljud i vecka 13 (12+4 i tisdags och fostret levde inte (de tror det dog runt vecka 8), jag har fått tid hos sjukhuset att hämta ut tabletter på tisdag nästa vecka om det int ekommer ut av sig själv innan, jag ä rså ledsen och vill bara få det här ur mig så jag kan läka och försöka igen.

@Huumlan, har du fått två misfall på raken? Har du tidigare barn? Detta var första gången jag var gravid och första missfallet, hoppas innerligt att det går fort nästa gång och att det då går hela vägen till ett lyckligt slut.

Jag hade ett utomkvedshavandeskap för 4 år sedan. Blev gravid nu i november och fick missfall i vecka 6. Så får hoppas på bättre resultat denna gången :) har inga barn sedan tidigare.
  • Anica

Vi försöker få ett andra barn. Idag började mitt tredje missfall på raken sedan somras. Alla tre har skett i vecka 6-7. Denna gången känns det mest nedslående och hemskt. Miljoner tankar snurrar och tårarna bara rinner. Någon mer som haft tre missfall eller fler? Hur har ni gått vidare med utredning? Ska ringa BM imorn.

• Mijjan
    Anica skrev 2017-01-15 22:13:28 följande:

Vi försöker få ett andra barn. Idag började mitt tredje missfall på raken sedan somras. Alla tre har skett i vecka 6-7. Denna gången känns det mest nedslående och hemskt. Miljoner tankar snurrar och tårarna bara rinner. Någon mer som haft tre missfall eller fler? Hur har ni gått vidare med utredning? Ska ringa BM imorn.

Efter tre missfall på rad har jag hört man ska söka hjälp. Håller tummar och tår att det ska gå vägen för er snart. Vi vill också ha en två. Plussade äntligen efter mer än ett halvårs försök på julafton men tidigare i veckan byttes glädjen mot sorg :(
  • KristinaJ
    akleija skrev 2017-01-11 17:23:19 följande:

Hej!

Måste bara skriva av mig...

Är 31 år och fick i våras diagnosen POF (för tidigt klimakterium) efter fertilitetsutredning. Väldigt tungt besked såklart. Fick börja köa för äggdonation och väntar med förhoppning. I november blev jag dock mirakulöst naturligt gravid! Lyckan varade i 10 dagar sen, den 21/12 såg man på tidiga ul att graviditeten avstannat. Väntat på MF sedan dess och idag bröt helvetet loss. Det gör så satans ont! Ligger i soffan och ålar mig. Tar smärtis med tveksam effekt, det enda som hjälper är TENS. Blöder gör jag också men smärtan är ändå värst... Gyn tycker jag ska hålla ut...

Hur länge höll smärtorna i sig för er? Vill bara att det ska vara över!

Jag kan ju inte hoppas på ny "egen" graviditet heller, detta var kanske min enda chans. Förmodligen gör den vetskapen det hela än jävligare.

Life is not fair!

Har nyligen fått mitt andra missfall (MA upptäckt på ultraljud) och är i samma sits. Väntar, blöder, äter smärtstillande. Är dock livrädd för eventuella tabletter för att få igång det då jag genomgått det tidigare med hemsk utgång (både skrapning och ytterligare akut operation som resultat). Finns MÅNGA skräckhistorier om medicinsk abort och även om det går bra för vissa kan jag som drabbad bara önska för både min och din skull att det sköter sig själv. Och om du inte blir väldigt dålig så håll ut! Be om riktiga värktabletter! Och kurator om det är tungt. <3 Många gånger fixar kroppen det själv om du orkar ge det tid. Inte alltid såklart men ofta. Min läkare ville ge mig tabletterna samma dag jag fick beskedet och när jag frågade om chans att blöda ut det själv sa hon typ "ingen idé - då skulle du redan blött ut det". Bad om ett utlåtande från annan läkare och denna sa tvärtom: att så länge jag orkade psykiskt kunde jag få värktabletter (citodon) och prova att vänta ut det. Eftersom det är mycket snällare för kroppen och minimerar risken för komplikationer. Mycket riktigt kom blödningen igång efter 4-5 dagar. Har återbesök om en vecka och först då går vi vidare med tabletter eller skrapning OM de bedömer att det inte kommer sköta sig självt.

Håller alla tummar för dig!
Svar på tråden Pågående missfall- horribelt!