• amanda1998

Ska man ha symptom innan Bim?

Hej!
    Planerat barn länge med min sambo nu och har varit helt test tokig tidigare men lugnat ner mig nu för att jag varje gång blivit så ledsen i snart ett halvårs tid när det alltid blir minus plus att det är onödiga utgifter.

Nu är min mens faktiskt sen en dag men tänker inte testa, väntar lite längre för att inte bli besviken MEN TILL FRÅGAN...

Borde jag ha känt symptom på graviditet redan om jag skulle vara gravid? Alltså borde jag haft ömma bröst, mens liknande värk och så vidare? Inte märkt av någonting förutom att jag vaknar om nätterna samt att min temp ligger högt fortfarande.

Hur var det för er kände ni symptom såhär tidigt?

• Svar på tråden Ska man ha symptom innan Bim?
  • milli79

Det är ju väldigt olika. Vissa har symptom tidigt andra inte.

Med 1a barnet var jag yr och illamående väldigt tidigt, direkt efter jag blev gravid och runt BIM fick jag extremt ont i svanken och så molvärk. Brösten var också ömma. Jag tålde inte heller lukten av kaffe. Efter BIM kom även väldigt trötthet mm

Med 2a hade jag inga ömma bröst och var bara lite yr innan BIM. Symptomen kom lite senare och var knappt illamående alls.

Med 3an var första Symptomen att jag blev ledsen för allt. Kände inte alls igen mitt humör. Illamåendet kom efter BIM.

Vissa känner ju inget.

Lycka till

• amanda1998
    milli79 skrev 2017-01-11 21:45:39 följande:

Det är ju väldigt olika. Vissa har symptom tidigt andra inte.

Med 1a barnet var jag yr och illamående väldigt tidigt, direkt efter jag blev gravid och runt BIM fick jag extremt ont i svanken och så molvärk. Brösten var också ömma. Jag tålde inte heller lukten av kaffe. Efter BIM kom även väldigt trötthet mm

Med 2a hade jag inga ömma bröst och var bara lite yr innan BIM. Symptomen kom lite senare och var knappt illamående alls.

Med 3an var första Symptomen att jag blev ledsen för allt. Kände inte alls igen mitt humör. Illamåendet kom efter BIM.

Vissa känner ju inget.

Lycka till

Åh tack för svaret. 
    Har varit så otroligt trött verkligen. Sovit på dagen och allt möjligt och yrsel har jag med känt av.

Hoppas hoppas!
  • Carambolan

Jag har varit gravid fem gånger och aldrig känt minsta lilla symptom före BIM. För mig har det dröjt drygt en vecka efter utebliven mens innan jag kännt nåt annat.

• Babyygirl

Jag har varit gravid många gånger och jag har heller aldrig känt något före bim. Spända bröst brukar komma tidigt för mig, ungefär samtidigt som mensen skulle kommit.

Svar på tråden Ska man ha symptom innan Bim?