• mammadjuret

Bästa upplägget med förskolebarn!

I söndags satt vi och skulle planera veckan med hämtning och lämning på förskola samt middag och inhandling osv. Att prata om sånt får mig att vilja skjuta mig själv i huvudet. Det är SÅ tråkigt. Jag kände hur jag inte kunde uppbringa minsta tanke kring veckan. Så jag sökte djupt inne i min själv, försökte liksom klura ut vad Jag har för behov. Så slog det mig! Jag vill hämta barnen, laga mat och sköta läggningen - själv. Helst utan att min man är hemma. Och så vill jag lämna dem nästkommande dag.

Då blir det sen samma, fast omvänt, vilket betyder att Jag är "fri" från lämning (tex) tisdag fram till hämtning onsdag. Är SÅ glad! Jag tycker nämligen det blir så rörigt när båda är inblandade. Och som sagt så är jag SÅ urless på allt vardagsprat om disk, handla, städa osv osv. Nu tar jag hand om Allt mina dagar och han Allt sina dagar. Så kan vi prata om roliga saker när vi ses. Vad kör ni för planering som funkar för er? Kram

• Svar på tråden Bästa upplägget med förskolebarn!
  • Fru Ve

Är en av er alltså borta varannan eftermiddag/kväll och den andra är ensam med barnen? Det låter trist i mina öron. Vill ni inte umgås?

• Dumbledore

Jag vill dela vardagen med min man, hur tråkig den än är. Vi handlar mat på nätet och får hemkörd, delar på matlagningen, disk och tvätt. Jag hämtar och lämnar.

• Anonym (Lova)

Tycker ni har hittat en ganska bra lösning. Vi måste dock pga arbetstider göra så att pappan lämnar och jag hämtar varje dag pga arbetspendling. Och så är vi lediga varannan måndag var.

• mammadjuret
    Fru Ve skrev 2017-01-11 21:13:36 följande:

Är en av er alltså borta varannan eftermiddag/kväll och den andra är ensam med barnen? Det låter trist i mina öron. Vill ni inte umgås?

Jag bad inte om någon recension över vårat upplägg utan ville höra hur ni andra gör och planerar era vardagar.
  • mammadjuret
    Dumbledore skrev 2017-01-11 21:15:33 följande:

Jag vill dela vardagen med min man, hur tråkig den än är.

Vad imponerande att du känner så! Själv har jag så svårt att stå ut med tråk. Kanske beror på att jag och min man träffades och fick barn på en gång så vi hann aldrig ha någon honeymoon ?
  • Dumbledore
    mammadjuret skrev 2017-01-11 21:58:40 följande:

Vad imponerande att du känner så! Själv har jag så svårt att stå ut med tråk. Kanske beror på att jag och min man träffades och fick barn på en gång så vi hann aldrig ha någon honeymoon ?

Så var det för oss också, vi träffades och fick barn inom ett år. Men vi är ju alla olika också, och det beror kanske på hur gamla barn man har med? Våra börjar bli så stora att de är mer självgående.
  • Carambolan

Vi gör det enkelt för oss: en får åka tidigt till jobbet och kan äta frukost i lugnt och ro framför datorn. Den hämtar på förskolan och lagar middag. Den andra sköter lämning och jobbar till 17:30 men kommer hem till mat på bordet. Läggning tar vi varannan kväll.

Svar på tråden Bästa upplägget med förskolebarn!