• SP1991

Attraherad av äldre man, som dessutim är min kiropraktor!

Hej!

Trodde aldrig att jag skulle skriva i ett forum om mina problem men jag håller på att bli tokig!

Jag är en tjej som är 26 år gammal och har de två senaste månaderna börjat gå till en kiropraktor med mitt ryggproblem. Han är otroligt skicklig och han gör underverk med min rygg! Enda sen mitt första besök har jag att tyckt att han är snygg och otrolig charmig. Han är i ca 40års åldern, så han är äldre än mig. Problemet nu är att jag blir mer och mer attraherad av honom! Jag själv har sambo sedan 5år tillbaka så jag får otroligt dåligt samvete över att jag känner den här attraktionen till min kiropraktor.

Vi pratar väldigt mycket med varandra när jag är på besöken och vi skämtar. Vet inte om han märker av att jag har ett intresse för honom. Det är något som gör att det känns som det ändå finns något mellan oss när jag är där. Har upplevt honom som lite flörtig emellanåt, jag vet att han inte är gift. Det är ju en ganska intim situation när han utför sin behandling också så det gör ju inte saken lättare. Jag vet inte hur jag ska hantera dessa känslor. Jag älskar min sambo men just nu har vi tappat gnistan helt och har nästan aldrig sex längre. Jag kan helt enkelt inte släppa tankarna och attraktionen till den här mannen! Behöver bara några kloka ord för känner att jag inte kan prata med någon om detta.

• Svar på tråden Attraherad av äldre man, som dessutim är min kiropraktor!
  • Anonym (Kille)

Otrohet är ju alltid skit. Hade du varit singel hade jag sagt go for it! Men du är inte singel. Bestäm hur du ska ha det med din kille först.

• Anonym (mk)

har man den typen av yrke som han har brukar man vara ganska lättsam och ha lätt att prata med folk. Tycker inte du ska läsa in för mycket i detta.

• Anonym (Rygg)

Jag har också problem med ryggen och går till en man som fixar den med nålar, massage och ström. Är själv 26 och han kanske 40-isch och ser ganska bra ut. Jag har sambo och han har fru. Nu finns det inget mellan oss, älskar min sambo och är ganska säker på att han älskar som fru.

Det jag vill komma till är att jag förstår den situationen. Man får en liten speciell anknytning till någon som hjälper en med smärtan med intim beröring. Det kan skapa känslor, dock inte för mig. Vi har en väldigt bra kommunikation som hade kunnat vara på flörtnivå, men för oss är det bara inom kompis-ironi. En person som ska göra så viktiga saker måste kunna kommunicera bra med olika sorters människor. Bara en liten tanke.

Tänk efter om det kanske är något som saknas i ditt förhållande som gör att du skapar dessa känslor för din kiropraktor.

• Anonym (Kej)

Det är vanligt tror jag, att man attraheras av läkare, kiropraktorer, naprapater, massörer. Det är ju en utsatt situation och ofta utan så mycket kläder på. Är själv attraherad av min massör men inser ju att det beror på att jag är där utan så mycket kläder och han rör vid mig (and it feels gooooooood) 

• Anonym (Häpp)

Jag har samma problem fast det omvända, är en man i 40 årsåldern som går på massage för min rygg och höft. Jag har otroliga känslor för min massör som är runt 25 åprs åldern, hon är sambo och jag är sambo.  Får massor med känslor när hon rör mig, får dessutom stånd vilket känns otroligt pinsamt och gör allt för att dölja det men det blir svårt när ljumskarna masseras.

Nu har det löst sig så att hon ger mig orgasm som avslutning på massagen, lite mekaniskt men det släpper ändå en del spänningar. Hon menar att det inte är att vara otrogen eftersom det bara är en till kroppsdel som får massage men jag är tveksam. Har dåligt samvete för det hela.

• Anonym (Thaimassage)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-02-14 12:02:15 följande:

Jag har samma problem fast det omvända, är en man i 40 årsåldern som går på massage för min rygg och höft. Jag har otroliga känslor för min massör som är runt 25 åprs åldern, hon är sambo och jag är sambo.  Får massor med känslor när hon rör mig, får dessutom stånd vilket känns otroligt pinsamt och gör allt för att dölja det men det blir svårt när ljumskarna masseras.

Nu har det löst sig så att hon ger mig orgasm som avslutning på massagen, lite mekaniskt men det släpper ändå en del spänningar. Hon menar att det inte är att vara otrogen eftersom det bara är en till kroppsdel som får massage men jag är tveksam. Har dåligt samvete för det hela.

Klart det är otrohet. Vad skulle din sambo säga om du berättade det?

Happy endings är vanligt hos thaimassage. Inget som är lagligt naturligtvis, straffbart hos köparen, vilket i det här fallet är du.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Thaimassage) skrev 2017-02-14 12:11:27 följande:
    Klart det är otrohet. Vad skulle din sambo säga om du berättade det?

Happy endings är vanligt hos thaimassage. Inget som är lagligt naturligtvis, straffbart hos köparen, vilket i det här fallet är du.
    Jag tror nog att det är otrogenhet och det känns inte bra, min sambo skulle definitivt inte tycka om det. Jag betalar inte för det och det är hos en vanlig svensk idrottsmassör.

Första gången hon rörde mig sa jag nej och var på väg att anmäla henne för ofredande, det är inte ok om massören rör dig sexuellt. Jag funderar på att anmäla henne, jag vet inte om det är ok för en massör att röra dig sexuellt även om du accepterar det. Egentligen väldigt oseriöst.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-02-14 12:02:15 följande:

Jag dömer dig inte, men det låter naivt när du skriver "hon säger att det inte är otrohet"...
    Vad säger du själv? Din magkänsla säger väl något helt annat.

Jag gissar att du betalar henne för en happy ending och att detta inte ingår i det ordinarie massagepriset? Då ligger det i massörens intresse att du fortsätter komma till henne för massage och HE.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-14 12:33:35 följande:
    Jag dömer dig inte, men det låter naivt när du skriver "hon säger att det inte är otrohet"...
    Vad säger du själv? Din magkänsla säger väl något helt annat.

Jag gissar att du betalar henne för en happy ending och att detta inte ingår i det ordinarie massagepriset? Då ligger det i massörens intresse att du fortsätter komma till henne för massage och HE.
    Jag tror nog att det är otrogenhet och det känns inte bra, min sambo skulle definitivt inte tycka om det. Jag betalar inte för det och det är hos en vanlig svensk idrottsmassör.
  • Anonym (Häpp)

Det verkar som mitt inlägg skapade en del känslor i tråden.

Vad jag vill säga är att läkare, massören eller kiropraktorn har ett ansvar att inte inleda en relation med en patient. Dessutom är det lätt att det kan tolkas som ofredande och det är olagligt att röra sexuellt vid en patient. 

Min massör har gått för långt och mitt råd till TS är att låta det stanna vid en fantasi. Det är väldigt lätt att förväxla proffesionell beröring med sensuell beröring..

• Anonym (Dream on)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-02-14 12:36:30 följande:
    Jo säkert att en ung tjej skulle riskera sin karriär på det viset.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Dream on) skrev 2017-02-14 12:44:54 följande:
    Jo säkert att en ung tjej skulle riskera sin karriär på det viset.
    Det är helt riskfritt för tjejer att tafsa på män men inte tvärtom. Jag har ingen källa på det men jag skulle tro att det inte finns ett rättsfall där en yngre kvinna är fälld för sexuellt ofredande av en äldre man.Det finns dock ett antal fall där en manlig massör eller läkare har blivit fälld.

Vi ser lite olika på ofredande, beroende på vem som utför det och vem som är offer. Även om lagen är lika.
  • Anonym (Dream on)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-02-14 12:54:51 följande:
    Det är helt riskfritt för tjejer att tafsa på män men inte tvärtom. Jag har ingen källa på det men jag skulle tro att det inte finns ett rättsfall där en yngre kvinna är fälld för sexuellt ofredande av en äldre man.Det finns dock ett antal fall där en manlig massör eller läkare har blivit fälld.

Vi ser lite olika på ofredande, beroende på vem som utför det och vem som är offer. Även om lagen är lika.
    Du är, enkelt uttryckt, ute och cyklar. Eller gubbdrömmer.
Svar på tråden Attraherad av äldre man, som dessutim är min kiropraktor!