• Miaemmatherese

Snälla hjälp mig

Hej! Hade hoppats på lite svar på vad det kan vara, och hur orolig jag behöver vara. Är gravid i vecka 5+3

Igår fick jag en huggande känsla i buken, känslan kom plötsligt och stegrade snabbt för att efter en kort stund minska inann det till slut gick över.

Idag när jag vaknade kom det tillbaka, mer intensivt, det var en molande värk i buken som strålade ner i underlivet, smärtan stegrar liksom för att sedan sjunka; såhär har det hållt på hela dagen. Efter detta kom det även lite ljust rött blod, pyttelite men det var ändå där. Blev senare under dagen endast brunt som kom ut, fortfarande lite. Inte så att jag behöver varken tampong eller någon binda. Papper i trosorna eller ett trosskydd räcker lång väg, mest för att slippa fläcka ner trosorna. Efter ett samtal med 1177 åkte jag till akuten. Fick träffa gyn läkare och göra ett VUL, läkaren var super otrevlig, presenterade sig inte ens med sitt namn och sa absolut INGENTING under hela tiden. När jag frågade hur det såg ut svarade han att han inte såg en graviditet i livmodern. Aha ? Okej sa jag, och inget svar. Frågade om det var normalt och om de skulle vara så, ja det var normalt, man skulle inte se någonting så tidigt.

Lite blodprover togs och remiss Måndag och onsdag på ännu mer blodprover för att mäta mitt hcg, stegring, sänkning eller samma nivå med några dagars mellanrum. Även mitt blodtryck var högt, kanske för jag var upprörd och så himla ledsen.

Vad tror ni? Är detta ett missfall? Kan jag fortfarande vara gravid?

• Svar på tråden Snälla hjälp mig
  • Orkide

Smärtan du beskriver låter som att kroppen försöker stöta ut embryot. Håller dock tummarna för att jag har fel. Kram

• Fröken W

Har ingen aning om vad det kan vara för något som händer med din kropp. Vill bara säga, usch vad jobbigt. Jag var sååå orolig för allt när jag var "nygravid" och tänkte hela tiden att jag nog skulle få missfall. Att då bli bemött som du beskriver måste vara hemskt! Tycker absolut att du ska kontakta sjukhuset och be att få prata med någon ansvarig för gynmottagningen och informera denne om hur du känner efter ditt besök.

Sen vill jag också säga, försök att inte oroa dig (tyvärr vet jag att det är sjuuukt svårt). Att oroa dig hjälper inte, och om det nu skulle vara ett missfall så finns det inget du eller någon kan göra åt det. Så försök att slappna av och stort lycka till!

Svar på tråden Snälla hjälp mig