• TECHfreak

vill jobba Volvo Torslanda men svårt

Hej

Jag kan inte skriva så bra för jag har språkstörd dyslexi så jag hoppas att du kan respektera. Det är så här att jag har ansökt som in i (..) hos ett bemanningsföretag där dom lägger ut annonsen varje månad att bli anställd hos Volvo Torslanda Montör. Jag har minst 3 års erfarenhet inom Industriell och har kompetens/betyg Verkstadsutbildning och mycket mer..
    Grejjen är så här att jag och min vän ansökte Volvo jobb hos bemanningsföretag. Hon fick tjänsten som har knappt erfarenhet och utbildning. 
    Jag kände mig direkt deprimerad eftersom då när jag var arbetslös sa nästan alla företag att jag måste skrapa några erfarenhet men nu när jag har.. så vill dom inte ha mig.
    Jag frågade dom vad jag gjorde konstig på intervjun men dom svarade knappt. 
    Varför ansöker jag hos Volvo ivrig för att jag vill också känna en del vara stolt medarbetare samt det är ett utvecklingsföretag (osv) ;) 

Jag tänkte ringa till Volvo och fånga någon arbetsledare..men är det klokt val, eller?
    som sagt Jag vill jobba hos Volvo! Och hoppas att du kan ge mig ett feedback hur jag får jobb hos dom

Tack{#emotions_dlg.flower}

-----
    "Sök en annan tjänst/jobb"
    "försök/kämpa"
    får inte publiceras här! tack :)

volvo
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-04 16:11
    Hej Alla! :D
    Ville säga tack för feedback :)
    Jag fick jobba på Volvo för en månad sen och trivs sååå jäääkla bra! Min drömjobb har uppfyllt! Jag har hamnat riktig bra team, längtar som fan till jobbet istället till skolan!
    (Dessutom så börjar jag bli kär i en kollega)

Ångest och Kris är över. Ska inte berätta HUR jag gjorde! ;) :D Men måste säga det var rena helvette att jag grät till och med. :)
  • Svar på tråden vill jobba Volvo Torslanda men svårt
  • Kerubmamman

Har du nån kontakt med arbetsförmedlingen? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Malajen1970

Fortsätt att sök, kan inte hjälpa in dig även om jag jobbar på Volvo Torslanda, vilket skift vill du jobba på.

• Steven01

Det kan vara så att det inte fungerade vid intervjun med bemanningsföretaget, trots att du nog skulle klara uppdraget. Du tjänar inget på att vända dig till Volvo då dom ju använder bemanningsföretaget som en buffert för upp o nedgångar i produktionen. Dom som anställda är såna som varit på företaget via bemanningsföretaget.
    Men ge inte upp, försök få till ett möte på bemanningsföretaget igen där du förklarar vad du vill och då kan du ju förklara om det är så att du har några utmaningar som kanske hindrade dig vid intervjutillfället förra gången.

• TECHfreak
    Malajen1970 skrev 2017-01-13 01:11:07 följande:

Fortsätt att sök, kan inte hjälpa in dig även om jag jobbar på Volvo Torslanda, vilket skift vill du jobba på.

dom erbjuder student jobb 06:30-08:30 tidigskift.
  • TECHfreak
    Kerubmamman skrev 2017-01-12 23:14:12 följande:

Har du nån kontakt med arbetsförmedlingen? 

hej,
    nej för att jag är en studerande. så dom skiter i mig.. 
  • TECHfreak
    Steven01 skrev 2017-01-13 09:10:35 följande:

Det kan vara så att det inte fungerade vid intervjun med bemanningsföretaget, trots att du nog skulle klara uppdraget. Du tjänar inget på att vända dig till Volvo då dom ju använder bemanningsföretaget som en buffert för upp o nedgångar i produktionen. Dom som anställda är såna som varit på företaget via bemanningsföretaget.
    Men ge inte upp, försök få till ett möte på bemanningsföretaget igen där du förklarar vad du vill och då kan du ju förklara om det är så att du har några utmaningar som kanske hindrade dig vid intervjutillfället förra gången.

Vet inte om det var pga intervjun men ska fråga kontaktpersonen igen för att få en chans.
Svar på tråden vill jobba Volvo Torslanda men svårt