• Jill 79

frukost till ettåring

Min snart ettårige son har börjat rata morgongröten, eller han har väl aldrig riktigt gillat den. Har provat olika märken, med och utan smak, med eller utan fruktpure i osv. Känns lite dumt att göra gröten varje morgon när han tar max en eller två skedar. Så det blir mest att han får lite smörgås och lite banan(favoriten) eller annan frukt. Så om någon har förslag på bra frukost vore jag tacksam. Välling dricker han en stoooor flaska på kvällen, så de vill jag helst inte ge mer än jag gör.

• Svar på tråden frukost till ettåring
  • Jessjessjess

Jag har provat att göra gröt plättar här hemms. Min son på 1 år gillade dem. Gör gröt som vanligt; kanske ngt tjockare, mosa i en banan och blanda i ett ägg. Rör ihop och stek till plättar. Jag serverade med fruktpurè.

• Jill 79
    Jessjessjess skrev 2017-01-13 21:50:12 följande:

Jag har provat att göra gröt plättar här hemms. Min son på 1 år gillade dem. Gör gröt som vanligt; kanske ngt tjockare, mosa i en banan och blanda i ett ägg. Rör ihop och stek till plättar. Jag serverade med fruktpurè.

Gjorde du på barnet eller vanlig havregrynsgröt? Bra tips!
  • Jill 79

I morgon ska det provas äggröra. Sen ska det inhandlas yoghurt och provas och sen ska jag göra smothie med.

• Jessjessjess
    Jill 79 skrev 2017-01-13 21:53:41 följande:

Gjorde du på barnet eller vanlig havregrynsgröt? Bra tips!

På "barngröt". ????
  • Jessjessjess
    Jessjessjess skrev 2017-01-13 22:00:37 följande:

På "barngröt". ????

Det skulle inte vara massa frågetecken utan tumme upp. =)
  • Jill 79

På "barngröt". ????

Ha ha. Tack. Du förstod vad jag menade. Det får bli söndagens frukost.
  • Jessjessjess

På "barngröt". ????

Det skulle inte vara massa frågetecken utan tumme upp. =)
  • Jessjessjess
    Jill 79 skrev 2017-01-13 22:03:11 följande:

Ha ha. Tack. Du förstod vad jag menade. Det får bli söndagens frukost.

Snurrigt värre. =)
  • Jill 79

Gjorde äggröra på 4 ägg och lite grädde. Perfekt för oss att dela på. Supergott tyckte båda. Sen fick han ett hörn på min toast. Imorgon provar vi något annat:)

• mor3

Ge honom en stor flaska välling är ju bra att starta dagen med välling.

Testa annars att göra exempel pannkakor med lite välling pulver i så de blir mer mättande.

• TeresB
    Jill 79 skrev 2017-01-13 08:48:34 följande:

Min snart ettårige son har börjat rata morgongröten, eller han har väl aldrig riktigt gillat den. Har provat olika märken, med och utan smak, med eller utan fruktpure i osv. Känns lite dumt att göra gröten varje morgon när han tar max en eller två skedar. Så det blir mest att han får lite smörgås och lite banan(favoriten) eller annan frukt. Så om någon har förslag på bra frukost vore jag tacksam. Välling dricker han en stoooor flaska på kvällen, så de vill jag helst inte ge mer än jag gör.

Vi har en som är svår med maten men ägg.. kokt ägg, omelett eller äggröra funkar hos oss. Egen smoothie med avokado och tex banan o hallon el jordgubbar gör vi också, köper frusen i bitar.
Svar på tråden frukost till ettåring