• Sussies

    Ergobaby orginal vs adapt

    Hej!

    Är det någon med erfarenhet av Ergobaby bärselar? Behöver köpa en sele som jag inte får ont i ryggen av o tänkte en orginal. Men vad jag förstår av olika recensioner så verkar adapt ännu lite bättre för ryggen. Dock är det ju en väsentlig prisskillnad, en orginal fonns nu dör ca 800 o en adapt kostar 1400. Dock behöver jag köpa spädbarnsinlägget om jag väljer orginal villet jag läst att vissa tycker är krångligt dessutom. Ni med erfarenhet, hur skulle ni gjort? Tillägger att jag är 175, storbystad o har strl large typ om det är relevant. Bebis är en månad.

  • Svar på tråden Ergobaby orginal vs adapt
  • Carambolan

    Jag tycker att det är för bökigt med spädbarnsinlägg så jag hade absolut valt adapt, eller valt en annan ergnomisk sele som inte behöver inlägg till exempel Manduca.

  • Carambolan

    Ur det perspektivet tror jag inte att det gör så stor skillnad. Alla ergnomiska selar (ergobaby, tula, manduca, etc) tar merparten av belastningen på höftbältet och inte på ryggen. Det blir ju dessutom framförallt viktigt när barnet blir stort och tungt, så välj den sele du tror att du kommer trivas bäst med längre fram.

    En kompromisslösning skulle kunna vara att du köper en billig trikåbärsjal som du kan ha nu medan bebisen är liten och sen en ergobaby original utan spädbarnsinlägg att byta till om tre månader. Kommer fortfarande bli billigare än en adapt.

  • kixan

    Adapt har längre användningstid eftersom du kan bredda sistsen också så att den passar för ett större barn, så den är lätt värd det extra den kostar. Original med inlägg brukar kosta runt 1100 och då är det ju inte så stor skillnad längre..


    A -03, F -05, V -10, S -14
  • Sussies

    Aha, det visste jag inte! Isf är det ju ännu en anledning till adapt. Hade hoppats kunna ha börsjal i början ist, men jag gillar det verkligen inte! Får liksom inte till det alls!

  • Sussies

    Tucker det är svårt att läsa sig till skillnader mellan de olika modellerna oxå så tack för svar!

Svar på tråden Ergobaby orginal vs adapt