• Nervös19gravid

Genombrottsblödning? Eller konstig mens? Snälla hjälp

Jag och min pojkvän har haft oskyddat sex, vi planerar väl inte att bli gravida men händer det så händer det har vi sagt.. nu är det så att jag har 2 missfall i bagaget.

Men denna månaden har jag haft graviditetsymtom som ont i brösten, kissat hela tiden, kräkts och ont i ländryggen. Min mens skulle ha kommit i måndags den 9/1 och i torsdags 12/1 så kom det lite rosa på papperet då tänkte jag att nu kommer mensen inget konstigt liksom. Men när jag vakna på fredagsmorgonen va det fortfarande bara små rosa flytningar och det höll på hela dagen. 13/1 Inatt dock kom det lite mer som blod men det är liksom väldigt vattningt inte som vanlig mens. Är detta ett tidigt missfall eller kan jag vara gravid trots detta? Eller är det kanske bara Kroppen som spelar mig ett spratt?

Snälla hjälp mig lite här nu :/

• Svar på tråden Genombrottsblödning? Eller konstig mens? Snälla hjälp
  • Babyygirl

Oj så himla svårt att säga.. missfall behöver det definitivt inte vara. Jag skulle nog tro antingen mens eller gravid. Har själv haft några missfall och dessa har inte börjat så som du beskriver. Men sen så även att det kommer ungefär när mensen skulle kommit talar för mens eller graviditet. Min senaste graviditet så fick jag små blödningar de 4 första månaderna vid den tiden som egentligen mensen skulle kommit.

• JessK
    Nervös19gravid skrev 2017-01-14 11:24:54 följande:

Jag och min pojkvän har haft oskyddat sex, vi planerar väl inte att bli gravida men händer det så händer det har vi sagt.. nu är det så att jag har 2 missfall i bagaget.

Men denna månaden har jag haft graviditetsymtom som ont i brösten, kissat hela tiden, kräkts och ont i ländryggen. Min mens skulle ha kommit i måndags den 9/1 och i torsdags 12/1 så kom det lite rosa på papperet då tänkte jag att nu kommer mensen inget konstigt liksom. Men när jag vakna på fredagsmorgonen va det fortfarande bara små rosa flytningar och det höll på hela dagen. 13/1 Inatt dock kom det lite mer som blod men det är liksom väldigt vattningt inte som vanlig mens. Är detta ett tidigt missfall eller kan jag vara gravid trots detta? Eller är det kanske bara Kroppen som spelar mig ett spratt?

Snälla hjälp mig lite här nu :/

Har du testat?

Jag fick liknande denna månad men 5 dagar innan bim. Jag var inte gravid :-\

När jag va gravid med sonen fick jag en blödning i typ v 6 i en dag. Vet inte varför men han är en frisk å glad 5åring idag
  • phantom

Jag hade en genombrottsblödning, den liknande vanlig mens bara något tunnare. Höll i sig i fem dagar också.

Så när jag kom till läkaren för KUB trodde jag att jag var i 12e men var då i 15e veckan. Har en glad och sparkande knodd därinne blödningen till trots.

Svar på tråden Genombrottsblödning? Eller konstig mens? Snälla hjälp