• Anonym (L)

Borde jag stanna eller inte?

Hej. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i ett år, och reste till Göteborg i en vecka i december. När jag var påväg hem fick jag reda på att min pojkvän samma dag tagit kontakt med ett av sina ex via tinder och snapchat. När jag sedan kom hem ifrågasatte jag honom och han blånekade totalt. Jag bestämde mig för att ta saken i egna händer och tittade igenom hans mobil, inget som jag nånsin skulle få för mig att göra om jag inte var misstänksam för något sånt här. Jag vet att han kan få för sig att ljuga om saker när han tycker att det blir jobbigt men oftast erkänner han efter ett tag. Fick då reda på att han blivit medlem på tinder och badoo (och sedan avregistrerat samma dag som jag kom hem) och att han även kontaktat några tjejer på snapchat på ett flörtigt sätt. Då berättade jag att jag tittat igenom hans mobil och upptäckt detta och han erkände och lovade mig att det aldrig ska hända igen.

Borde jag försöka glömma det här eller ska jag gå min väg? Det jag har sagt till honom är att jag vill försöka gå vidare tillsammans med honom, men det är svårt att göra detta, jag har inte pratat med någon annan om det. Måste ha åsikter utifrån också. Tack på förhand!

• Svar på tråden Borde jag stanna eller inte?
  • Anonym (ok)

Jag har hand om ekonomin i vårat hem, jag har full tillgång till hennes banksida och mobil. Jag öppnar alla kuvert som är till henne pga det. Min sambo har tillgång till min mobil så mycke hon vill pga att jag har oändligt med surf på den = Vi har inget att dölja för varandra.

• Anonym (Kladdkaka)
    Anonym (ok) skrev 2017-01-15 02:04:38 följande:
    vad har du att dölja?
    Vad spelar det för roll?
    Det är mina privata saker. Ungefär som dagboken var förr.

Jag är oerhört mån om min integritet och min privata sfär. Skulle min partner inte respektera det så vore jag hellre singel.
    Jag har total respekt för hans privata också och skulle aldrig inkräkta där.
  • Anonym (Kladdkaka)
    Anonym (ok) skrev 2017-01-15 03:01:34 följande:

Jag har hand om ekonomin i vårat hem, jag har full tillgång till hennes banksida och mobil. Jag öppnar alla kuvert som är till henne pga det. Min sambo har tillgång till min mobil så mycke hon vill pga att jag har oändligt med surf på den = Vi har inget att dölja för varandra.

Oj, nej min banksida har bara jag och banken åtkomst till. Skulle aldrig i livet lämna inloggningsuppgifter dit. Finns ingen anledning för någon annan att besöka den.
  • Anonym (ok)
    Anonym (Kladdkaka) skrev 2017-01-15 12:28:03 följande:
    Oj, nej min banksida har bara jag och banken åtkomst till. Skulle aldrig i livet lämna inloggningsuppgifter dit. Finns ingen anledning för någon annan att besöka den.
    Har ni delad ekonomi?
  • Anonym (L)

Känns lite off topic allt detta

• Anonym (Kladdkaka)
    Anonym (ok) skrev 2017-01-15 13:17:30 följande:
    Har ni delad ekonomi?
    Vi har separata ekonomier om det är det du menar.
  • Anonym (sogligt)
    Anonym (Kladdkaka) skrev 2017-01-15 12:21:17 följande:
    Vad spelar det för roll?
    Det är mina privata saker. Ungefär som dagboken var förr.

Jag är oerhört mån om min integritet och min privata sfär. Skulle min partner inte respektera det så vore jag hellre singel.
    Jag har total respekt för hans privata också och skulle aldrig inkräkta där.
    Inte för att vara taskig men det du skriver låter så oerhört tragiskt, du skriver att du är "mån om din privata sfär" i mina ögon låter det sorgligt att aldrig kunna släppa in någon i sitt liv hela vägen, aldrig släppa guarden helt...det är för mig detsamma som att aldrig kunna älska fullt ut. bara en tragisk ursäkt för en egocentrisk livsåskådning där man själv alltid är i centrum. En sån människa skulle jag aldrig kunna leva med.

Jag delar samma inställning som andra som skrivit här. Min sambo har full tillgång till hela min "privata sfär" och jag till hennes, det är det enda sättet att komma någon riktigt nära, hon vet allt om mig och jag vet allt om henne. Du borde prova det någon gång.
  • Anonym (L)
    Anonym (sogligt) skrev 2017-01-18 23:46:13 följande:

Inte för att vara taskig men det du skriver låter så oerhört tragiskt, du skriver att du är "mån om din privata sfär" i mina ögon låter det sorgligt att aldrig kunna släppa in någon i sitt liv hela vägen, aldrig släppa guarden helt...det är för mig detsamma som att aldrig kunna älska fullt ut. bara en tragisk ursäkt för en egocentrisk livsåskådning där man själv alltid är i centrum. En sån människa skulle jag aldrig kunna leva med.

Jag delar samma inställning som andra som skrivit här. Min sambo har full tillgång till hela min "privata sfär" och jag till hennes, det är det enda sättet att komma någon riktigt nära, hon vet allt om mig och jag vet allt om henne. Du borde prova det någon gång.

Håller med!
  • Anonym (Kladdkaka)
    Anonym (sogligt) skrev 2017-01-18 23:46:13 följande:

Nej tack, det kommer jag inte prova. Någonsin.
    Jag och min sambo är nöjda med våra liv så sluta bekymra dig för oss.

Jag skulle aldrig kunna leva med någon som rotar i mitt privata så var lugn, du vore inte intressant oavsett.

Hur du tolkar mina val är upp till dig, det är inget som påverkar mig.
  • Anonym (L)
    Anonym (Kladdkaka) skrev 2017-01-19 00:06:10 följande:

Nej tack, det kommer jag inte prova. Någonsin.

Jag och min sambo är nöjda med våra liv så sluta bekymra dig för oss.

Jag skulle aldrig kunna leva med någon som rotar i mitt privata så var lugn, du vore inte intressant oavsett.

Hur du tolkar mina val är upp till dig, det är inget som påverkar mig.

Du och din fru får göra precis som ni vill, jag och min pojkvän får göra precis som vi vill och Barack och Michelle Obama gör som de vill. Att du kommer in i min tråd och hävdar att du dumpat mig om du var han är irrelevant, speciellt när jag tydligt skriver att vi båda är ok med att den andra använder ens mobil. Jag hade dumpat dig om du hade ett så stort problem med att jag använde din mobil. Tur att vi inte är tillsammans då, och att vi är med människor som tycker lika som vi själva gör. Sluta störa dig på att andra ifrågasätter dig om dina val om du själv gör likadant mot mig och andra.

Min fråga handlade inte om mobilkollande, den handlade om svek och att gå vidare efter det. Om du vill ha en debatt om vare sig par själva ska få välja om de vill dela med sig av sina mobiler eller inte är du välkommen att göra en egen tråd. Tack på förhand.
  • Anonym (frun)

Hej, 
    vilket dilemma du har hamnat i din stackare! 
    Förstår att du söker nån att bolla med. 
    Jag tänker på flera aspekter. För det första så tycker jag att tiden ni varit tillsammans inte är relevant direkt, när jag och min man varit ihop i ett år så var vi förlovade, väntade vårt första barn och ja, hade kommit långt. Det som spelar roll är vad ni känner för varandra. Ser du en framtid med honom, älskar du honom, gör han ditt liv bättre, har ni roligt tillsammans, har ni bra sex, bra kommunikation?
    Jag tror att ni behöver prata mer med varandra om vad som hände mer. Försök att inte vara arg utan nyfiken, du behöver svar för att förstå! Exempelvis om han gjorde detta sexuellt, för att han blev kåt av det eller om han gör det för att han saknar något i er relation, eller om han inte fick tag i dig och kände sig ensam. Ibland är det så lätt att säga "gör slut" eller "kämpa" men jag tycker att det låter som att om du får svar på varför beteendet finns där så kan ni tillsammans se om det innebär att han kan komma att vara otrogen framöver eller att ni behöver ändra nått för att få det att funka.
    Sen vill jag också säga att många relationer får en svacka efter 1 år, det kan bli så att förälskelsen börjar trappas av för att ersättas av den lugnare kärleken och det kan skrämma många. Man vill ha de där fantastiska förälskelsekänslorna. 
    Sen är uppbrott alltid smärtsamma. Ibland jävligt smärtsamma. Men det ingår tyvärr i att gå sin väg. 
    Och sist så gör vi fel, vi gör bort oss, vi är korkade. Bäst att inse att förtroende inte alltid handlar om att någon aldrig gör fel utan hur man hanterar de fel som man gör. 
    Lycka till!

• Anonym (dumpa)

Jag säger dumpa honom. Visa att man inte för då kör dig. Stannar du visar du att han kan bete sig så och ljuga också men om du tar reda på allt behöver han bara lova att det inte ska upprepas.

• Anonym (Kladdkaka)
    Anonym (L) skrev 2017-01-19 13:28:45 följande:
    Du och din fru får göra precis som ni vill, jag och min pojkvän får göra precis som vi vill och Barack och Michelle Obama gör som de vill. Att du kommer in i min tråd och hävdar att du dumpat mig om du var han är irrelevant, speciellt när jag tydligt skriver att vi båda är ok med att den andra använder ens mobil. Jag hade dumpat dig om du hade ett så stort problem med att jag använde din mobil. Tur att vi inte är tillsammans då, och att vi är med människor som tycker lika som vi själva gör. Sluta störa dig på att andra ifrågasätter dig om dina val om du själv gör likadant mot mig och andra.

Min fråga handlade inte om mobilkollande, den handlade om svek och att gå vidare efter det. Om du vill ha en debatt om vare sig par själva ska få välja om de vill dela med sig av sina mobiler eller inte är du välkommen att göra en egen tråd. Tack på förhand.
    Ber om ursäkt för att jag spårade ur i din tråd. Det var inte meningen, det bara rullade på. Sorry! /Anna
Svar på tråden Borde jag stanna eller inte?