• Lillaknytet2017

Pågående missfall

Lyckan blev kortvarig, men ändå underbar. 4/1 plussade jag, helt oplanerat. Vi var så glada, tills häromdagen då mina plus började bli svagare. Idag fick jag missfall. Ont i magen och riklig blödning med lite klumpar och annat omysigt. Var i v.6.

Vi är ledsna, besvikna och jag känner mig tom. Jag är 23, han 26, och vi bestämde ganska snabbt att skulle missfall ske så ska vi försöka direkt igen.

Jag önskar höra lite solskenshistorier och pepp nu. Ni som fått missfall, hur gick det sen?

Undrar även om ni rekommenderar att åka in, eller om kroppen brukar sköta jobbet själv..

Kram

• Svar på tråden Pågående missfall
  • Anonym (Abc)

Jag fick ett missfall i v. 7 och kroppen stötte ut allt själv så jag behövde inte åka till sjukhus.

Två försök senare var jag gravid igen och väntar nu tvillingar. ????

• Treansresa

Fick missfall i v 6 i oktober. Hade mensvärk och blödde 7 dagar istället för 5 som vid mens. I november plussade jag igen och gick in i v 15 idag.

• Carambolan

Jag fick missfall i vecka 5-6. Lät det gå en mens emellan, sen blev jag gravid på första försöket därefter och den graviditeten gick jättebra.

• Anonym (abb)

Fick MA i vecka 12. Blödde ca en månad. Efter ca två månader var jag gravid igen och har nu en liten kille på 7 månader!

• Anonym (abb)

Jag tror på att försöka direkt, när livmodern är "utrensad". Det vill säga om man orkar med psykiskt. Det är ju dock viktigt att man bearbetat och dessutom blir det ju än oroligare nästa gång och man vågar inte ta ut glädjen förren eftrr RUL, så var det för oss iaf. Vi hade iaf försökt läääänge innan graviditeten med MA och sedan tog det sig ju direkt, så visst finns det hopp!!

Önskar er all lycka, hoppas det tar sig!

Svar på tråden Pågående missfall