• CrookedTail

Skengravid, eller vad är det som händer??

Vi har försökt få barn i 5 månader och självklart har jag haft "gravidsymptom", varje månad. Två ggr uteblev mensen, men tester visade negativt och jag accepterade och gick vidare.

Denna gången är annorlunda. Jag fick en liten blödning ca en vecka efter ägglossning och tolkade så klart det som en nidblödning. Blödning fanns bara där vid ett toalettbesök och var borta vid nästa. Strax därefter började molvärken komma och några dagar efter det illamåendet och halsbrännan. Gjorde ett test på BIM + 1 som visade negativt och senare samma dag kom mensen.

Det konstiga är att symptomen kvarstår (haft mens i två dagar nu). Fruktansvärt illamående, halsbränna och rapar. Molvärken är oxå kvar, men det är ju inte så konstigt eftersom jag blöder. Blödningen ser dock inte ut som vanligt, den är mer "slemmig" och ser "skuren" ut jämfört med den vanliga jämnfärgade mensen. Det är dock lika mycket som det brukar vara vid mens.

Jag förstår ingenting! Varför slutar inte symptomen när det uppenbarligen inte är något i magen? Någon som varit med om liknande? Är det någon mening att göra nytt test om några dagar trots att jag fått mens?

• Svar på tråden Skengravid, eller vad är det som händer??
  • Orkide

Kan ju ha med din kost att göra. Men testade du neg på BIM+1 och har blödning så låter det väldigt osannolikt att du skulle vara gravid.

• CrookedTail

Har gått igenom min kosthållning och kan inte se att jag äter annorlunda nu än tidigare. Tränar en del och är noga med min kost. Det känns ju som skengraviditet, men jag tycker bara det är så konstigt att symptomen inte försvinner.

Sen kan jag inte riktigt släppa den där enstaka blödningen strax efter ÄL, aldrig haft något liknande tidigare. Men det behöver ju inte betyda något alls.

• Ellen92

Låter ju ändå som om du har mens även om det inte är så mycket. Jag brukar inte blöda mycket alls första 1-2 dagarna. Men om du blöder såpass lite under hela mensen skulle jag ta ett till test när det slutat för att vara helt säker.

Svar på tråden Skengravid, eller vad är det som händer??